به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در دنیای رمزارزها، حرکات و اقدامات سرمایه‌گذاران بزرگ، یا به‌اصطلاح نهنگ‌ها، اغلب می‌تواند بینشی ارزشمند در مورد احساسات حاکم بر بازار یک دارایی دیجیتال خاص مثل ریپل (XRP) در اختیار ما قرار دهد. داده‌های اخیر حاکی از آن است که نهنگ‌ها، به خصوص طی سه هفته گذشته به طور فعال مشغول جمع‌آوری این دارایی دیجیتال بوده‌اند.

این افزایش فعالیت نهنگ‌ها باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی در میان علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال و احتمال صعود این رمزارز شده است.

توجه نهنگ‌ها به ریپل (XRP)

یکی از تحلیلگران مشهور کریپتو با نام علی (Ali)، با استناد به داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) از حرکات قدرتمند نهنگ‌ها در بازار ریپل خبر داده است که می‌تواند نشان‌دهنده اعتقاد قوی آن‌ها به چشم‌انداز آینده این دارایی باشد. طبق گفته‌های او، تنها طی سه هفته گذشته، این سرمایه‌گذاران بزرگ، 52 میلیون واحد از رمزارز (XRP) را جمع‌آوری کرده‌اند که ارزش تخمینی آن به بیش از 22 میلیون دلار می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجا است که روند انباشت در درجه اول در میان نهنگ‌های ریپل (XRP) مشاهده شده است، به ویژه آدرس‌هایی که بین 10 میلیون تا 100 میلیون واحد از این رمزارز را در خود دارند. این دوره از انباشت شدید روز 7 می (6 خرداد) و به دنبال افزایش فشار فروش قابل توجهی آغاز شد که روز 12 آوریل (23 فروردین) رخ داد.

چه عاملی باعث انباشت یک دارایی می‌شود؟

افزایش ناگهانی انباشت ریپل (XRP) توسط نهنگ‌ها این سؤال را مطرح می‌کند که چه عواملی که می‌تواند محرک این احساسات صعودی باشد. در حالی که انگیزه‌های فردی متفاوتی ممکن است در میان باشد، چندین توضیح کلی برای چنین رویدادی وجود دارد:

یکی از عوامل مهم می‌تواند پیش‌بینی تحولات مثبت در اکوسیستم ریپل، مانند مشارکت‌های جدید یا پیشرفت‌ در پذیرش این دارایی در تراکنش‌های فرامرزی باشد.

ماه گذشته، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و چندین ارز دیجیتال دیگر، با آغاز همکاری با بایننس پی (Binance Pay) و کوین گیت (CoinGate) از افزایش پذیرش خود خبر دادند.

چنین تحولاتی اغلب تقاضای یک توکن را افزایش می‌دهند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کنند تا این دارایی در انتظار افزایش قیمت را جمع‌آوری کنند. علاوه بر این، شفافیت نظارتی اخیر پیرامون نبرد حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز ممکن است به افزایش اعتماد نهنگ‌ها به این دارایی کمک کرده باشد.

با توجه به این که ریپل به پیشرفت در روند دادرسی ادامه می‌دهد، حل شدن این پرونده به طور بالقوه می‌تواند فشار زیادی که بر احساسات بازار ریپل وارد می‌شود را از بین ببرد و زمینه را برای افزایش خوش‌بینی و سرمایه گذاری مجدد آن هموار کند.

نمودار ریپل
نمودار قیمت ریپل (XRP)؛ منبع: TradingView

گفتنی است که طی 24 ساعت گذشته، ریپل با حدود 1 درصد افزایش قیمت به مرز 0.4733 دلار نزدیک شده است. حجم معاملات 24 ساعته آن نیز اکنون معادل 444.804 میلیون دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array