به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اکوسیستم کاردانو بر خلاف قیمت توکن بومی آن یعنی (ADA) به شکلی مستمر در حال رشد است و چندین معیار کلیدی به استحکام موقعیت آن در فضای دیفای (DeFi) اشاره دارد. همین وضعیت باعث شده است کاردانو به عنوان یکی از رقبای اصلی، گزینه مناسبی برای ورود به جمع 10 زنجیره برتر ارزهای دیجیتال به لحاظ کل ارزش قفل شده (TVL)  باشد.

افزایش قابل توجه نرخ رشد شبکه در مقیاس ماهانه و صعود کاردانو اشتهای فزاینده‌ای را در میان سرمایه‌گذاران برای جایگزینی این شبکه با اتریوم و سولانا ایجاد کرده است.

برترین شبکه‌های بلاکچین از نظر معیار TVL

بلاکچین اتریوم (ETH) علیرغم کاهش 0.25 درصدی معیار کل ارزش قفل شده خود در روز گذشته، همچنان با 24.154 میلیارد دلار سرمایه قفل شده، پیشتاز مجموعه است. شبکه‌های ترون (TRX) و بایننس اسمارت چین (BSC) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شایان ذکر است که معیار TVL سولانا ماه گذشته 32.68 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده افزایش مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران به این شبکه بلاکچین است.

در این میان، اگرچه کاردانو اکنون در رتبه یازدهم قرار دارد، اما با تغییر قابل توجه 53.22 درصدی طی یک ماه، میزان رشد امیدوارکننده‌ای را نشان داده است. به عقیده برخی از تحلیلگران، این افزایش چشمگیر می‌تواند به یک تغییر احتمالی در سلسله مراتب دیفای اشاره کند. گفتنی است که در حال حاضر معادل 241.81 میلیون دلار سرمایه در این شبکه قفل شده است. نکته جالب توجه اینجاست که بیت کوین با 238.75 میلیون دلار ارزش قفل شده، بعد از کاردانو در رتبه دوازدهم ایستاده است.

TVL شبکه بلاکچین کاردانو
کل ارزش قفل شده (TVL) در شبکه بلاکچین کاردانو؛ منبع:defillama

پروتکل‌های برتر کاردانو

بی‌شک افزایش چشمگیر ارزش قفل شده (TVL) در بلاکچین کاردانو به عملکرد عالی برخی از پروتکل‌های آن مربوط می‌شود. در این بین، پروتکل ایندیگو (Indigo) با مجموع 57.26 میلیون دلار ارزش قفل شده پیشتاز است و پس از آن مین‌سوآپ (Minswap) با 55.58 میلیون دلار سرمایه در جایگاه دوم قرار دارد.

هر دو پروتکل رشد یک روزه و یک ماهه قابل توجهی را تجربه کرده‌اند که نشان‌دهنده فعالیت زیاد در شبکه کاردانو است. از دیگر پروتکل‌های قابل توجه این شبکه می‌توان به دو پلتفرم وام‌دهی Liqwid و Optim Finance و همچنین Djed Stablecoin اشاره کرد که طی ماه گذشته 43.93 درصد افزایش داشته است.

با این وجود، قیمت رمزارز بومی شبکه کاردانو یعنی ADA با سرعت کمتری مسیر رشد خود را طی می‌کند، به طوریکه در 24 ساعت گذشته با ثبت 4.5 درصد افزایش از مرز 35 سنت گذشته است و در جایگاه هشتم بازار قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array