به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس توریست‌های کشور چین نیز می‌توانند مانند مردم این سرزمین بدون نیاز به پرداخت نقدی برای خرید‌ها و تراکنش‌ها، از سفر خود لذت ببرند.

تا پیش از این امکان پرداخت دیجیتالی در هرگونه تراکنش و عملیات خریدی برای توریست‌‌هایی که به چین سفر کرده بودند؛ غیرممکن بوده است.
اما با تصویب قوانین جدید، از این به بعد توریست‌ها نیز می‌توانند بدون دردسر به سفر خود بپردازند.

نحوه خرید توریست‌ها تا پیش از این بسیار پیچیده بوده است. با توجه به اینکه سالهاست سیستم‌های مالی دیجیتالی در سراسر این کشور جا افتاده و پول نقد و اسکناس‌ در این کشور مانند گذشته مرسوم نیست؛ توریست‌ها مجبور می‌شدند برای پرداخت هزینه‌های خود از یک دوست یا فرد محلی خواهش کنند تا با کمک سیستم‌های دیجیتالی مخصوص شهروندان صورتحساب آنها را بپردازند و سپس در ازای آن پول نقد دریافت کنند. پول نقدی که عملاً به هیچ دردی نمی‌خورد و خرج کردن آن برای شهروندان چینی سخت‌تر از گذشته است.

سیستم پرداخت دیجیتالی در چین

در هفته جاری، دو عدد از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی موبایلی کشور چین یعنی WeChat Pay و Alipay اعلام کردند که که کاربران و مسافران خارجی می‌توانند از این پس با متصل کردن کارت اعتباری خود به این سامانه، از درگاه‌های پرداخت چینی بی‌هیچ‌ دردسری خرید کنند. کارت‌های اعتباری مورد تأیید این مؤسسات مالی شامل کارت Visa، کارت Mastercard و کارت Discover می‌باشد.

پیش از این، استفاده از خدمات مالی سرویس‌های پرداخت WeChat Pay و Alipay در چین محدود به داشتن یک حساب بانکی محلی می‌شد. همین مسئله برای مسافران چالش‌های بسیاری ایجاد کرده بود.

با اینکه در طی سالها خدمات مالی و سرویس‌های پرداخت برای مردم کشور چین بهبود یافته‌اند و استفاده از آنها آسان‌تر شده؛ اما از طرفی یافتن فروشگاه‌ها و مکان‌هایی که پول نقد و اسکناس را در ازای خرید مسافران و توریست‌های خارجی بپذیرند، روزبه‌روز سخت‌تر شده است.

این ارتقای سیستم مالی دستاورد بسیار مهم و بزرگی برای مسافران به مقصد کشور چین محسوب می‌شود. با توجه به اینکه دو کمپانی Alipay و WeChat Pay رسماً بزرگترین و پرقدرت‌ترین قطب‌های تجارت آنلاین و آفلاین در این کشور هستند و خدمات آنها تقریباً در همه فروشگاه‌ها در دسترس است؛ از این پس مسافران خارجی چین می‌توانند بی‌دردسر تاکسی اینترنتی خبر کرده، بلیط مترو خریداری کرده، به‌صورت آنلاین غذا سفارش داده و حتی خرید اینترنتی لذتبخشی را داشته باشند.

کمپانی WeChat اطلاعات بیشتری را درباره نحوه فعال‌سازی این قابلیت نیز منتشر کرده بود. مسافران و کاربران خارجی می‌توانند با مراجعه به سوپراپلیکیشن WeChat و احراز هویت توسط آپلود کردن عکس پاسپورت، کیف پول دیجیتالی خود را فعال کنند. همچنین امکان استفاده از شماره تلفن‌های خارجی برای دریافت کد تأیید نیز میسر شده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array