رضا غیابی: هر چقدر ما از صحنه بین‌الملل فاصله بگیریم به بقیه اجازه تصمیم‌گیری داده‌ایم؛ چرا که هر کشوری منافع خودش را در نظر می‌گیرد. ما هم باید در صحنه بین‌الملل حضور داشته و به دنبال منافع ملی و غیر ملی خودمان باشیم. به همین دلیل است که در فیلتر شدن اپلیکیشن‌های ایرانی همانقدر که خارجی‌ها مقصر هستند، ما ایرانی‌ها هم مقصر هستیم.

ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم 84 درصد است. ما مردمی هستیم که تکنولوژی را دوست داریم. مردم عاشق نوآوری هستند. این حجم فیلترینگ چه کرده است؟با کاربرد وی پی ان تعداد کاربرانی که به اینترنت مطلق دسترسی دارند بیشتر شده و حتی کودکان به منابعی دسترسی دارند که تا 20 سالگی نباید اجازه داشته باشند.

اینترنت بستر رسانه هست. سهم ایران در بین کشورهایی که شبکه های اجتماعی دارند بسیار کم است. این حجم فیلترینگ چه تبعاتی در جامعه داشته است؟ کاربرد بد افزارها و انواع VPN افزایش یافته و اقشار آسیب پذیر تر همچون کودکان به تمامی منابعی که نباید دسترسی دارند.

فیلترینگ می بایست بر اساس عرف و هوشمندانه انجام میشد. مثل ترکیه و سایر کشورهای اسلامی. یعنی در عین آزادی اینترنت اجازه عبور از خط قرمزها داده نمیشد.

باید دید جغرافیای جهان دیجیتال نقش ایران کجاست.. بدون رقابت نمی تواند رشد کرد بزرگ شد و قوی شد. اگر بخواهیم در جغرافیای دیجیتال از مرز عبور کنیم باید رشد کنیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array