به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از این پس به کاربران خود (مشترکین X بلو) اجازه می‌دهد تا ویدیوهای مدنظر خود را از وبسایت این پلتفرم دانلود کنند. این قابلیت کاربران را از مراجعه به وبسایت‌های واسطه نیز بی‌نیاز خواهد کرد.

البته برای دانلود این ویدیوها چند مسئله را باید مدنظر داشت: 1- سازنده محتوا باید در زمان انتشار ویدیوی خود امکان دانلود کردن آن را از بخش تنظیمات فعال‌ کند.
2- امکان دانلود این ویدیوها از وبسایت X در حال‌حاضر فقط محدود به کاربرانی است که دارای تیک آبی احراز هویت هستند. به‌جز سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، افراد سرشناس و سلبریتی‌ها و افرادی که این تیک‌ را به‌صورت رایگان دریافت کرده‌اند؛ بخش عظیمی از این کاربران را مشترکین سرویس پولی X بلو (توییتر بلوی سابق) تشکیل می‌دهد.

ایلان ماسک اخیراً با انتشار پست تازه‌ای در حساب کاربری خود درباره سازوکار دانلود ویدیوها از وبسایت X توضیح داد. او گفت کاربران می‌توانند زمانی‌که ویدیو در حالت پخش تمام‌صفحه قرار دارد، از طریق منوی جانبی سه‌نقطه (…) آن را دانلود کنند. او همچنین به کاربران اطمینان‌خاطر داد که آپدیت‌های بعدی این قابلیت، دانلود ویدیو از طریق اپلیکیشن موبایلی را بسیار ساده خواهد کرد و کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی ویدیوی درحال پخش، آن را دانلود کنند.

X بلو
نمایی از لوگوی جدید X که بر روی ساختمان مرکزی این کمپانی در سان‌فرانسیکو نصب شده و شدت نور آن باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان شده است!

امکانات بیشتر برای مشترکین X بلو، محدودیت بیشتر برای کاربران عادی

پیش از این، کاربران برای دانلود ویدیوهای دلخواه خود از X (توییتر سابق) مجبور بودند به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه مراجعه کنند. البته کاربران معمولی (افرادی که مشترک X بلو نیستند) از این به بعد هم باید از این ابزار واسطه برای دانلود ویدیوها استفاده کنند.

هرچند تغییرات جدیدی که ایلان ماسک در کمپانی و پلتفرم X اعمال می‌کند، جای تعجبی ندارد. اکثر قابلیت‌ها و آپدیت‌های جدید X مختص مشترکین X بلو هستند و دسترسی به خدمات این شبکه اجتماعی روزبه‌روز برای کاربران نسخه رایگان محدود و محدودتر می‌شود.

در طی این چند ماه تعداد مجاز مشاهده توییت‌های روزانه برای کاربران عادی به‌طرز چشمگیری کاهش یافته و از طرفی امکاناتی مانند امکان آپلود ویدیوهای طولانی، ویرایش پست‌ها تا 1 ساعت پس از انتشار، امکان نگارش پست‌های 25 هزار کاراکتری، تماس تصویری در دایرکت، دسترسی به سیستم کسب درآمد و در جدیدترین اقدام، امکان مخفی کردن تیک آبی احراز هویت در دسترس مشترکین سرویس X بلو قرار گرفته است.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array