به گزارش ایران دکونومی،علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون یک سکوی اینترنتی، عرضه 11 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ را آغاز کرده و در آینده نزدیک تعداد این سکو‌ها افزایش می‌یابد.

امکان عرضه لبنیات سنتی و اقلام به صورت فله ای در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم شده است.

مشمولان این طرح هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید از آنان پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟ در صورت تایید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

هم‌اکنون طرح کالابرگ الکترونیکی دهک‌های اول تا پنجم درآمدی را شامل می‌شود. این افراد در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالا‌های اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورّمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند از طریق سامانه «شما» به نشانی https://shoma.sfara.ir و نصب اپلیکیشن شما از وجود فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به طرح و نزدیک به محل سکونتشان با خبر و با شماره‌گیری #1463*500* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه اعتبار خود را برای خرید کالابرگ اختصاص بدهند.چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود همچون گذشته افراد می توانند از یارانه نقدی خود استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array