به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم توییتر اعلام کرده که از این پس فقط مشترکین سرویس توییتر بلو قادر به ارسال پیام خصوصی به کاربرانی هستند که آنها را دنبال نمی‌کنند.

ایلان ماسک، مالک این شبکه اجتماعی، در پاسخ به درخواست‌های مکرر کاربران این تغییرات را اعمال کرده است. پیش از این کاربران از هجوم چت‌بات‌های هوش مصنوعی و محتوای اسپم در بخش پیام‌های خصوصی خواستار این محدودیت شده بودند.

ماسک در پاسخ به یکی از کاربران که شکایت شدیدی از این موضوع داشت، این اطمینان‌خاطر را داد که تا چند هفته آینده محتوای اسپم در توییتر به‌طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. ماسک با تاکید بر اینکه این آپدیت در هفته جاری اعمال خواهد شد، اعلام کرد که این قابلیت توانایی بسیاری در تشخیص چت‌بات‌های هوش مصنوعی دارد.

توییتر بلو

واکنش‌ها به تغییرات اخیر در توییتر

کاربران توییتر واکنش‌های متفاوتی به اعلامیه‌های اخیر ماسک نشان دادند. بسیاری از کاربران پذیرای این تغییرات بوده و آنها را سازنده و حیاتی دانستند. آنها باور دارند که با اعمال این محدودیت‌ها، از شر مزاحمت‌ها و محتواهای اسپم که اکثراً شامل لینک‌های مخرب و اطلاعات مضر هستند، خلاص خواهند شد.

اما در جبهه مقابل، اینفلوئنسرها و بازاریاب‌ها که برای پروسه مارکتینگ و بازاریابی مشتریان روی این پیام‌های خصوصی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند، عدم رضایت خود را از تصمیم ماسک اعلام کرده‌اند.

تبلیغ سرویس پولی توییتر بلو

مدتی است که ایلان ماسک تمرکز و انرژی خود را به تبلیغ خدمات و امکانات سرویس پولی توییتر بلو اختصاص داده و در تلاش است که کاربران را ترغیب به خریداری این اشتراک کند.
یکی از استراتژی‌های توییتر برای تبلیغ این سرویس، محدود کردن امکانات برای کاربران نسخه رایگان و عادی و افزایش امکانات برای مشترکان سرویس پولی است. به‌عنوان مثال، این شبکه اجتماعی قصد دارد تعداد مجاز پیام‌های خصوصی (DM) روزانه را از 500 پیام به 30 پیام در روز برای کاربران عادی کاهش دهد.

این درحالی‌ست که مشترکین توییتر بلو به امکاناتی مانند ویرایش توییت، نگارش توییت‌های طولانی‌تر و حتی لغو ارسال توییت دسترسی دارند. همچنین، یکی دیگر از امکانات این اشتراک، دریافت تیک آبی احرازهویت، فارغ از جایگاه اجتماعی و منصب شغلی کاربران است که منجر به بروز دردسرها و مشکلات بسیاری شد.

هزینه ماهانه توییتر بلو از طریق وب 8 دلار، هزینه سالانه از طریق وب 84 دلار، هزینه خریداری از طریق سیستم iOS حدود 11 دلار و به‌طور سالانه 115 دلار است و امکان کنسلی و بازگشت وجه نیز وجود ندارد.

منبع: gizbot

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array