به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی نتفلیکس با آپدیت کردن قابلیت امتیازدهی “Thumbs Up”، به مشترکین خود اجازه داده است تا در حین تماشای فیلم و سریال در اپلیکیشن موبایلی، رضایت و عدم رضایت خود را با انتخاب گزینه like و یا dislike نشان دهند.

به‌جای بازگشت به صفحه مربوط به یک فیلم سینمایی و یا سریال در اپلیکیشن نتفلیکس؛ از این پس کاربران می‌توانند با ضربه زدن به ویدیوی درحال پخش، و انتخاب گزینه موردنظر از میان سه‌گزینه Thumbs Up (دوست داشتم)، Thumbs Down (دوست نداشتم) و Two Thumbs Up (خیلی دوست داشتم) ، امتیاز مدنظر خود را برای آن محتوا ثبت کنند و سپس به تماشا ادامه دهند.

امتیاز

بهبود سیستم امتیازدهی، افزایش تعامل مخاطبین

آپدیت شدن این قابلیت احتمالاً کاربران بیشتری را برای استفاده از این سیستم ترغیب خواهد کرد و درنتیجه نتفلیکس می‌تواند پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده‌تری را بر اساس محتوای موردعلاقه کاربران در اختیار آنها قرار دهد.

سیستم امتیازدهی نتفلیکس 6 سال است که در این پلتفرم تعبیه شده و راه تعاملی برای کاربران برای بروز احساسات خود نسبت به یک سریال و یا فیلم خاص است.
پیش از آن، نتفلیکس برای مدتی سیستم امتیازدهی براساس 5 ستاره را به کاربران خود ارائه کرده بود که نتیجه آن داده‌های مفیدی درباره عادات کاربران و محتوای موردپسند آنها را جمع‌‌آوری و ثبت نمی‌کرد؛ بلکه فقط حاکی از آن بود که از 1 تا 5، کاربران چقدر یک محتوای خاص را دوست داشته‌اند.

امتیاز
نمایی از قابلیت آپدیت شده امتیازدهی در حین پخش فصل اول، اپیزود دوم سریال The Witcher

براساس گفته‌های نتفلیکس، اولین باری که سیستم جدید امتیازدهی براساس قابلیت Thumbs Up/Thumbs Down به کاربران معرفی شده بود؛ نتیجه حاصل از آن افزایش 200% نرخ تعامل و فعالیت درمیان مشترکین این سرویس استریم بوده است.
همچنین سال گذشته برای درک بهتر مخاطبین و دریافت بازخوردهای بهتر و مفیدتر، گزینه Two Thumbs Up (خیلی دوست داشتم) در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array