به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از رویارویی بایننس با سیل عظیمی از اقدامات اجرایی که علیه این صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده صورت گرفت، اکنون این شرکت امارات متحده عربی را به عنوان کانون اصلی فعالیت‌های خود برگزیده است.

الکس چهاده (Alex Chehade)، مدیر کل بایننس دبی در گفتگو با کوین تلگراف ضمن اشاره به موضع دوستانه امارات متحده عربی نسبت به دارایی‌های دیجیتال گفت این کشور مقصد اصلی کسب‌وکارهای رمزارزی خواهد بود که به دنبال یافتن مسیری روشن برای ادامه فعالیت خود هستند. وی افزود:

«بایننس به خوبی فهمیده است که مقامات ارشد امارات قصد دارند این منطقه را به نقطه کانونی دنیای وب3 (Web3) تبدیل کنند. آنها تلاش دارند وابستگی خود به تجارت سوخت‌های فسیلی را کمتر کنند و صنعت کریپتو را یک محرک عالی برای انجام این کار می‌دانند.»

در نهایت، وجود مقررات شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال در امارات، این منطقه را برای فعالیت صرافی‌هایی مانند بایننس که در حال حاضر با اختلافات قانونی از سوی رگولاتورها در ایالات‌متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالاها دست و پنجه نرم می کند، ایده‌آل کرده است.

بایننس امارات

چرا امارات؟

چهاده از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی امارات متحده عربی (VARA) به‌عنوان یک نیروی محرکه کلیدی برای افزایش علاقه مردم منطقه به صنعت کریپتو یاد کرد. او گفت: «چارچوب روشنی برای تعامل افراد با این کسب‌وکارها وجود دارد، در حالی که در هیچ جای دیگر جهان چنین چیزی نمی‌بینید».

جدای از موضوع مقررات، چهاده معتقد است هجوم جوانانی که برای زندگی به امارات متحده عربی نقل مکان می‌کنند می‌تواند باعث شود که این منطقه با سرعت بیشتری به پذیرش انبوه دارایی‌های دیجیتال برسد. به گفته وی در حال حاضر امارات متحده عربی رتبه اول از نظر تعداد دارندگان رمزارزها در سطح جهان با توجه به درصد جمعیت را به خود اختصاص داده است.

«دو عامل کلیدی برای محبوبیت این منطقه این است که مهاجران بسیار زیادی از اروپا و آسیا به اینجا نقل مکان می‌کنند و جمعیت کلی آن نیز جوان‌تر است و ما می‌دانیم که جوانان ذهنیت مطلوب‌تری در مورد دارایی‌های مجازی دارند.»

مریگانکا پاتنیک (Mriganka Pattnaik)، مدیر عامل مرکل ساینس (Merkle Science) نیز ضمن ستودن چشم‌انداز نظارتی موجود در امارات متحده عربی خاطرنشان کرد که سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی امارات متحده عربی (VARA) به عنوان اولین رگولاتور دارایی‌های مجازی در جهان، دستورالعمل‌های بسیار دقیقی را برای شرکت‌هایی ارائه کرده است که تحت نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است که روز هفتم فوریه (18 بهمن)، این نهاد نظارتی چهارچوب قانونی خود تحت عنوان Full Market Product Regulations را منتشر کرد که شامل چهار کتاب قانون الزام‌آور و فعالیت محور بود که قوانینی را برای ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های مجازی در دبی تعیین می‌کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array