به گزارش ایران دکونومی، گوگل مدت‌هاست که در تلاش است تا سیاست‌ها و سیستم‌های خود را برای مبارزه با هرزنامه‌ها و البته ارائه محتوای مفید و ارتباط افراد با وب‌سایت‌های با کیفیت بالا ارتقا دهد.

در این راستا؛ با ایجاد به‌روزرسانی‌های الگوریتمی در سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی خود، تصمیم دارد مفیدترین اطلاعات را در وب ارائه داده و محتوای با کیفیت پایین و غیرمرتبط با موضوع را در نتایج جستجو کم کند.
درواقع گوگل با این به‌روزرسانی می‌خواهد محتوای با کیفیت پایین، مانند وب‌سایت‌های منقضی شده و… را از نتایج جستجو خارج کند.

جالب است بدانید که گوگل همیشه در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌های موتور جستجوی خود است، اما معمولاً این تغییرات را به کاربران اعلام نمی‌کند. اینکه حالا این موارد اطلاع‌رسانی شده‌اند، می‌تواند بیانگر دو نکته باشد:

  1. تغییرات مهمی که می‌تواند تجربه جستجوی کاربران را تغییر دهد
  2. پایان دوران رفتارهای اسپم و مشکوک

گوگل در توضیحات خود با اشاره به این موضوع که در سال ۲۰۲۲ میلادی اقدام به تنظیم سیستم‌های رتبه بندی خود کرده، اعلام کرد که از تجربیات کسب شده، در به‌روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ استفاده کرده است.

«پاندو نایاک» معاون بخش جستجوی گوگل، مواردی را که به عنوان رفتار اسپم محسوب می‌شوند و گوگل با کاهش رتبه آنها قصد در ارائه جستجویی با کیفیت بهتر دارد، را به این صورت شرح داد:

1. محتوای پرتعداد: وب‌سایت‌هایی که روزانه تعداد زیادی مقاله را با کیفیت پایین تولید می‌کنند (که معمولاً به وسیله هوش مصنوعی و یا پیمان‌کاران کم‌درآمد ایجاد شده‌اند) در گوگل با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.

2. سوء‌استفاده از اعتبار: در این حالت وب‌سایتی معتبر با اجاره دادن بخشی از وب‌سایت خود برای محتواهای اسپم و بی‌ارزش، در مسیر کاهش رتبه در جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت‌.

3. سوءاستفاده از دامنه منقضی‌شده: زمانی‌که شخصی با خرید دامنه‌ای رها‌شده اما رده‌بالا، آن را با محتوای جعلی پر می‌کند، در الگوریتم جدید جستجوی گوگل تشخیص داده شده و نمایش داده نخواهد شد.

بنابر اظهارات پاندو نایاک، دو مورد اول به سرعت اجرایی می‌شوند؛ اما در حالت سوم، به وب‌سایت‌ها ۶۰ روز فرصت داده می‌شود تا پیش از تغییر رتبه‌بندی، آن را حذف کنند، در غیر این صورت تغییرات رتبه‌بندی اعمال می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array