به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا (EU) موافقت کرده‌اند که با قانون بحث برانگیز دیتا اروپا، که قبلاً مورد انتقاد جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفته بود، پیش بروند. این قانون با هدف تشویق استفاده بیشتر از منابع داده برای آموزش الگوریتم‌ها، قوانین اتحادیه اروپا در مورد قراردادهای هوشمند را به‌روزرسانی می‌کند تا گزینه کیل سوئیچ (kill switch) را شامل شود که به آنها امکان فسخ ایمن را می‌دهد. بدیهی است که این با ایده اساسی اعتماد در قراردادهای هوشمند در تضاد است.

در همین حال، کمیسیون اروپا یک طرح قانونی برای یورو دیجیتال با هدف تبدیل آن به یک روش پرداخت به طور گسترده پذیرفته شده و به راحتی قابل دسترسی پیشنهاد کرد. در این اطلاعیه تاکید شده است که اجازه دادن به افراد برای دریافت یورو دیجیتال از طریق بانک‌های خود در صورت درخواست، دسترسی آسان را تضمین می‌کند. این پیشنهاد همچنین شامل مقرراتی برای خدمات پایه دیجیتال یورو رایگان، حفاظت از حریم خصوصی و پرداخت‌های آفلاین است.

اروپا

اما همه چیز برای کریپتو در قاره کهن، به ویژه در سطوح محلی، تلخ نیست. به عنوان مثال، شورای ملی اسلواکی اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که مالیات بر درآمد شخصی بر سود حاصل از فروش رمزارز‌ها توسط کاربر را حداقل به مدت یک سال کاهش می‌دهد. مالیات‌ها به 7 درصد کاهش می‌یابد که کاهش قابل توجهی نسبت به مقیاس فعلی مالیات 19 درصد یا 25 درصد است. پرداخت‌های دریافتی با ارزهای دیجیتال تا سقف 2400 یورو (2600 دلار) مشمول مالیات نمی‌شوند.

کوین بیس به دنبال اخراج شکایت SEC است

در نبرد حقوقی جاری بین کوین بیس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا درخواستی برای رد شکایت SEC ارائه کرده است. کوین بیس در یک سند حقوقی که به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک ارسال شد، نگرانی‌هایی را در مورد تفسیر SEC از قوانین اوراق بهادار مطرح و پیشنهاد کرد که آژانس فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کند.

در طرح رد این دعوی آمده است که حتی در صورت صحت تمامی ادعاهای مطرح شده در دعوی، خواهان ادعای قانونی معتبری ندارد. تیم حقوقی کوین بیس در این پرونده اظهار داشت: «حتی اگر SEC درست می‌گفت که دارایی‌ها و خدماتی که شناسایی می‌کند در حیطه اختیارات نظارتی موجود آن هستند، این اقدام قانونی باید به دلایل مستقلی که حقوق فرآیند قانونی کوین بیس را نقض می‌کند، رد شود و یک سوء استفاده از روند است.»

دادگاه به کراکن دستور داد تا اطلاعات کاربر را به IRS فاش کند

دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا به صرافی کریپتو کراکن دستور داده است که اطلاعات حساب و تراکنش را به سرویس درآمد داخلی (IRS) تحویل دهد. این آژانس گفت که به این اطلاعات نیاز دارد تا مشخص کند که آیا هر یک از کاربران صرافی مالیات خود را کمتر گزارش کرده‌اند یا خیر. کراکن موظف است جزئیات کاربرانی را که در یک سال تقویمی بیش از 20000 دلار تراکنش انجام داده‌اند، از جمله نام (اسم واقعی یا مستعار)، تاریخ تولد، شماره شناسایی مالیات دهندگان، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اسناد مختلف دیگر ارائه دهد.

رویکرد نظارتی رمزارزی در حال حاضر در نیوزلند مورد نیاز نیست

ایان وولفورد (Ian Woolford)، مدیر پول و پول نقد بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ)، اظهار داشت که «در حال حاضر به رویکرد نظارتی نیازی نیست». همراه با بیانیه وولفورد، خلاصه‌ای از 50 مورد ارسالی ذینفعان به مقاله قبلی RBNZ که در مورد ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز بحث می‌کرد، بود.

RBNZ ظاهراً منتظر است تا ببیند چگونه سایر حوزه‌های قضایی قبل از انجام اقدامات خود، کریپتو را تنظیم خواهند کرد. در همین حال، این کشور رتبه 108 از 146 را در شاخص پذیرش جهانی رمزارزی چین آنالسیس (Chainalysis 2022) دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array