به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که این کشور قرار است 16 میلیارد یورو برای ساخت چهار نیروگاه گازی هزینه کند، زیرا به دنبال تضمین تامین برق کافی پس از حذف رآکتورهای هسته‌ای خود است.

به گفته این وزارتخانه، سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها بخشی از یک بازسازی اساسی شبکه انرژی کشور است. نیروگاه‌های گازی جدید متعاقباً بین سال‌های 2035 تا 2040 به هیدروژنی تبدیل خواهند شد. مقامات آلمانی در بیانیه‌ای اعلام کردند که مکانیسم افزایش ظرفیت مبتنی بر بازار اجازه می‌دهد، تولید برق تا سال 2028 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ظرفیت کل این نیروگاه‌ها تا 10 گیگاوات (GW) خواهد بود که علاوه بر گسترش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، انتظار می‌رود برای اطمینان از تامین برق کافی در زمان کمبود انرژی برق تولیدی از باد و خورشید حیاتی باشد.

اقتصاد برتر اتحادیه اروپا که قبل از درگیری اوکراین، صنایع خود را با گاز روسیه تغذیه می‌کرد، پس از اینکه دولت تصمیم گرفت انرژی هسته‌ای را کنار بگذارد، مجبور شد واردات برق را افزایش دهد و به سمت منابع انرژی تجدید پذیر حرکت کند.

در آوریل گذشته (2023)، آلمان سه رآکتور هسته‌ای خود را با توجه به هشدارهایی مبنی بر اینکه انجام این کار در واقع باعث سوزاندن سوخت‌های فسیلی بیشتر می‌شود، تعطیل کرد.

آلمان هدف خود را کاهش 65 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 قرار داده است؛ طرحی بلندپروازانه تر از طرحی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته است. این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها در حالی اتخاذ شده است که گزارش سال گذشته (2023) آژانس فدرال محیط زیست نشان داد که این هدف احتمالاً نادیده گرفته خواهد شد، زیرا بحران طولانی انرژی، تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را در این کشور در دستور کار قرار داده است.

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array