ایران دکونومی: بنابر اعلام روابط عمومی اقامت ۲۴ که از طریق سایت و اپلیکیشن خود دسترسی به بیش از ۱۸۰۰ هتل واقامتگاه در شهرهای مختلف را با پشتیبانی ۲۴ ساعته انجام می‌دهد، ضریب سطح اشغال هتل‏ها در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری، گواه این ادعاست که افزایش قیمت‌ها و تورم حاصل از آن تاثیر چندانی در آمار سفر و رزرو آنلاین هتل‌ها و اماکن اقامتی در کشور نداشته و چالش اساسی در این حوزه کمبود تخت و هتل‌های استاندارد است.

براساس بخشی از اطلاعات و آمار ارایه شده از مجموعه اقامت ۲۴ به عنوان سامانه مرجع رزرو هتل و اقامتگاه کشور که به مناسبت هجدهمین سالروز تاسیس آن ارایه شده نشان می‌دهد در سه ماهه اول ۱۴۰۳ علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی سفر نسبت به سال قبل، شاهد رشد  ۳۰ درصدی رزرو آنلاین مسافران از طریق پلتفرم‌های این حوزه بوده‌ایم.

گفتنی است در سال ۱۴۰۲ نیز وضعیت اقامت مسافران به تفکیک ماه در فروردین و اردیبهشت در بالاترین درصد اشغال بوده و  اقامت ۴ شب بیشترین طول مدت ثبت شده مسافرین بوده است. همچنین در میان ده شهر پر درخواست به جهت اقامت مشهد، تهران و کیش در صدر شهرها قرار داشته‌اند و آمارها در بررسی ۲۰۰ هتل پر درخواست نشان می‌دهد تمایل مهمانان برای رزرو هتل‌های ۳ ستاره به نسبت سال‌های گذشته افزایش داشته است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر چالش اساسی در حوزه هتلداری، کمبود تخت و هتل‌های استاندارد در شهرهای مختلف کشور است به نحوی که اگر ۲۰۰ درصد هم به تخت‌های هتل‌ها اضافه گردد هنوز برای این صنعت حداقل محسوب می‌شود.

از سویی نباید فراموش کرد این کمبود تنها در مقابل درخواست گردشگران داخلی پررنگ شده و آمار استخراج شده از اقامت ۲۴ نشان از ضریب بالای اشغال در ماه‌های مختلف و شهرهای گوناگون دارد و به چنین آمار و شرایطی ورود گردشگر خارجی را نیز اگر اضافه کنیم بدون شک چنین کمبودهایی بیش از گذشته خود را نمایان می‌سازد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array