طبق گزارشات اخیر، بخشی از کدهای کامپیوتری توییتر به‌صورت آنلاین افشا شده‌است. این فقط یکی از دردسرهای جدید این شبکه اجتماعی از زمان آغاز مدیریت ایلان ماسک است.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بر اساس اسناد ارائه شده در دادگاه، سورس‌کدهای توییتر در گیت‌هاب، پلتفرم تخصصی توسعه نرم‌افزار، منتشر شده بود و توییتر در اقدامی سریع برای حذف آن درخواست داد.
بر اساس گزارشات، گیت‌هاب اعلام کرده که این کدها کاملاً حذف و از دسترس خارج شده‌اند، اما مشخص نیست که این کدها برای چه مدت زمانی به‌صورت آنلاین در دسترس کاربران این سایت بوده‌است. بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، این کدهای افشا شده به مدت حداقل چندین ماه در دسترس عموم بوده‌اند.

توییتر از دادگاه عالی درخواست کرده‌ که هویت فردی که بدون اجازه این شرکت کدها را در فضای مجازی پخش کرده‌است، شناسایی و منتشر شود‌. در اسناد این دادگاه به زیرپا گذاشتن قانون کپی‌رایت این شبکه‌ اجتماعی نیز اشاره شده‌است.

اسناد این اتفاق به دادگاه ناحیه شمالی کالیفرنیا ارجاع داده شده‌اند. افشای سورس‌کد توییتر، بیش از هرکسی برای مالک توییتر، ایلان ماسک دردسرساز و چالش برانگیز شده‌است. او در سال گذشته میلادی، این شبکه اجتماعی را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرده و آن‌ را به‌صورت خصوصی تغییر کاربری داد.
از آن زمان، توییتر درگیر موانع و مشکلات زیادی از جمله تعدیل نیروهای گسترده، عدم تمایل شرکت‌ها به ادامه تبلیغات تجاری، و کاهش ارزش سهام آن تقریباً به نصف مبلغ اولیه شده است.

 

توییتر

دردسرهای مدیریتی ایلان ماسک در توییتر

اخیراً ماسک در ایمیلی به اطلاع کارکنان خود رسانده که ارزش کمپانی توییتر به 20 میلیارد دلار کاهش یافته‌است. او در ادامه گفت که توییتر در شرایط مالی بسیار بدی قرار داشته و حتی در یک مقطع زمانی، فقط 4 ماه تا ورشکستگی فاصله داشته‌است. او گفت که تغییرات شدید، از جمله تعدیل نیروی گسترده و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای جلوگیری از این اتفاق ضروری بوده‌است.

از نوامبر سال 2022، توییتر حدوداً 3700 نفر از کارکنان، یا به عبارتی نیمی از نیروی کار خود را اخراج کرده‌است‌. همچنین پس از بروز این اتفاقات، تعداد زیادی از افراد استعفا دادند و این شرکت را داوطلبانه ترک کردند.تعدادی از مدیران توییتر بر این باورند که افشای سورس‌کد توییتر، ممکن است نتیجه‌ خرابکاری یکی از کارکنان ناراضی این شرکت باشد که در یک سال اخیر آنجا را ترک کرده‌است.
آنها همچنین نگران هستند که این سورس‌کد فاش‌شده، باعث تسهیل حمله‌ی هکری به توییتر در آینده شود. بسیار محتمل است که هکرها در این سورس‌کد نقطه ضعفی پیدا کنند و یا به داده‌‌های کاربران توییتر دسترسی داشته‌باشند.

منبع: euronews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array