به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود اطلاعات حساس متعلق به حدود 230 هزار کاربر پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال و صرافی ایرانی بیت 24 (Bit24.cash)، افشا شده است. این حادثه که ابتدا توسط سایبرنیوز فاش شد، نگرانی‌هایی جدی در مورد اقدامات امنیتی صرافی‌های رمزارزی، به‌ویژه در حوزه حفاظت از داده‌های کاربران را در میان جامعه کریپتو در پی داشته است.

جزئیات نقض امنیتی صرافی ایرانی بیت 24

تحقیقات سایبرنیوز حاکی از آن هستند که پیکربندی اشتباه در سیستم ذخیره‌سازی ابری صرافی بیت 24 (Bit24.cash) منجر به دسترسی غیرمجاز به داده‌های احراز هویت (KYC)  کاربران این پلتفرم شده است. داده‌های افشا شده شامل اطلاعات گذرنامه، شناسنامه، کارت اعتباری و رضایت‌نامه کتبی کاربران با مقررات این صرافی، بوده است. این اتفاق به دلیل ماهیت حساس اطلاعات لو رفته، بسیار نگران کننده است.

هک صرای ایرانی

گفتنی است که حسین امینی سخنگوی بیت 24، در پاسخ به این ادعاها، ضمن تکذیب این ادعا، گزارش منتشرشده را نادرست و گمراه کننده اعلام کرده است. امینی تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر نقض داده یا دسترسی غیرمجاز مهاجمان به اطلاعات کاربران وجود ندارد. او تاکید کرد که نمونه MinIO و فضای ذخیره‌سازی ابری این شرکت امن هستند و این به طور کلی با یافته‌های تحقیقات سایبرنیوز در تضاد است.

علیرغم اطمینان خاطر مقامات بیت 24 ، ادعاهای متضاد سایبرنیوز منجر به افزایش نگرانی در میان کاربران این پلتفرم شده است. در حالی که این صرافی مدعی است که سطح امنیت و یکپارچگی سیستم‌های آن پابرجا هستند، نقض گزارش شده باعث شده است تا کاربران، امنیت داده‌های شخصی خود را زیر سوال ببرند. سایبرنیوز به کاربران نگران توصیه کرده است برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان خاطر در مورد امنیت داده‌های خود با پشتیبانی بیت 24 (Bit24.cash) تماس بگیرند.

گفتنی است که صرافی بیت 24 در کنار سایر صرافی‌های رمزارزی مانند آبان تتر، والکس و اکس‌کوینو از نام‌های آشنای این صنعت در ایران بوده است؛ به طوری که در سال 2022، مجموع 12 درصد از کل وجوه داخلی و بین‌المللی سرازیر شده به ایران به این پلتفرم‌ها اختصاص داشته است.

بر اساس گزارش تی‌.آر.ام لبز (TRM Labs)، اکثر این وجوه از مبادلات خارجی سرچشمه می‌گیرد و درصد کمتری به قراردادهای هوشمند و کیف پول‌های بدون میزبان مربوط می‌شود. نقش برجسته این صرافی در بازار داخلی، تأثیر بالقوه نقض امنیتی گزارش شده را نه تنها بر روی کاربران، بلکه بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال در ایران نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array