به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «پائولو جنتیلونی» کمیسر اتحادیه اروپا عنوان نمود، اختلالات حمل‌ و نقل کشتی‌ها در دریای سرخ، باعث شده هزینه انتقال کالا در برخی از مسیرهای آسیا به اروپا تا حدود ۴۰۰ درصد افزایش یابد. جنتیلونی همچنین گفت، در کنار افزایش هزینه، زمان حمل و نقل در چنین مسیرهایی از حدود ۱۰ الی ۱۵ روز افزایش یافته است.

این کمیسر اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که بحران در یکی از مهمترین مسیرهای تجاری جهان منجر به افزایش قابل توجه تورم در اتحادیه اروپا نشود؛ اما اذعان داشت که اختلال بیشتر در عرضه می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

حوثی‌های یمن از آغاز جنگ در غزه، ده‌ها حمله پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری در حال حرکت در دریای سرخ انجام داده‌اند. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی استفاده از کانال سوئز را متوقف کرده‌اند و در عوض کشتی‌ها را به اطراف دماغه امید نیک در جنوب آفریقا هدایت می‌کنند.

طبق گزارش ها، این حملات باعث شده است که میانگین قیمت حمل کانتینر در سطح جهان در ماه گذشته (ژانویه 2024) دو برابر شود، در حالی که نرخ تانکرهای سوخت برای مقاصد خاص به بالاترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

منبع: eturbonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array