به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم یوتیوب نیز مانند بسیاری دیگر از پلتفرم‌های استریم آنلاین هزینه اشتراک Premium خود را برای کاربران تک‌نفره ساکن آمریکا افزایش داده است.

هزینه این اشتراک از 11.99 دلار به 13.99 دلار رسیده و جمعاً 2 دلار افزایش داشته است. این افزایش هزینه‌ها، به‌دنبال تصمیمی مشابه در سال گذشته برای برنامه‌ اشتراک خانوادگی یوتیوب در بسیاری از مناطق رخ داده است.
تعرفه اشتراک خانوادگی یوتیوب نیز با 5 دلار افزایش قیمت، از 17.99 دلار به 22.99 دلار در ماه رسیده بود. این تغییرات جدید هم‌اکنون در بخش خریداری اشتراک Premium یوتیوب فعال‌سازی شده‌اند.

یوتیوب با تأیید این خبر گفت این افزایش قیمت همه کاربران، چه جدید و چه قدیمی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی کمپانی یوتیوب در این باره گفت: “افزایش هزینه اشتراک تک‌کاربره، به هدف ادامه خدمت‌رسانی باکیفیت به کاربران و به ارمغان آوردن تجربه کاربری عالی و فارغ از تماشای آگهی‌های تبلیغاتی است. با خریداری این اشتراک کاربران به بیش از 100 میلیون آهنگ مختلف در بخش YouTube Music دسترسی خواهند داشت و قابلیت تماشای آفلاین و تماشا در پس‌زمینه نیز برای آنان فعال خواهد شد.”

یوتیوب

اشتراک گران‌تر، خدمات‌رسانی بهتر یوتیوب

به گفته این کمپانی، کاربرانی که در حال حاضر مشترک Premium هستند، از دوره اشتراک بعدی خود باید این هزینه اضافه را بپردازند. همچنین افرادی که 5 سال پیش و در زمان رونمایی از این سرویس اشتراکی مشترک Premium شده بودند، تا سه‌ماه دیگر می‌توانند با همین هزینه فعلی اشتراک خود را تمدید کنند.

شایان ذکر است که کمپانی گوگل (مالک یوتیوب) هزینه اشتراک ماهانه YouTube Music را نیز از 9.99 دلار به 10.99 دلار افزایش داده است.
همین افزایش قیمت‌ها در سرویس‌های استریم موسیقی Apple Music و Amazon Music نیز اعمال شده و تنها اسپاتیفای است که اشتراک تک‌کاربره خود را به قیمت 9.99 دلار ماهانه به کاربران عرضه می‌کند.

در چند ماه اخیر، سرویس‌های استریم رقیب یوتیوب مانند Apple TV+، Paramount+ و Peacock نیز از افزایش قیمت اشتراک‌های خود خبر داده‌اند.
نتفلیکس که سال گذشته افزایش قیمت‌های خود را اعمال کرده بود، امسال قانونی جدید تصویب کرده که براساس آن به‌اشتراک گذاری رمزعبور اکانت نتفلیکس با دیگر کاربران مجاز نمی‌باشد؛ و برای جلوگیری از مسدود شدن دسترسی، کاربران مؤظف به پرداخت هزینه بیشتری می‌باشند.

یوتیوب نیز در اقدامی مشابه در تلاش است کاربران را به سمت خریداری کردن اشتراک Premium سوق دهد. این پلتفرم اخیراً اعلام کرده بود که ابزارهای مسدودکننده آگهی‌های تبلیغاتی را شناسایی کرده و دسترسی کاربران خاطی را محدود خواهد کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array