به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از شنیده‌ شدن شایعات مبهمی در این باره، کمپانی سوئدی اسپاتیفای رسماً تأیید کرد که هزینه اشتراک ماهانه premium خود را افزایش خواهد داد.
از این پس، هزینه اشتراک ماهانه برای کاربران ساکن در ایالات متحده آمریکا 10.99 دلار خواهد بود.

کمپانی عظیم استریم و پخش موسیقی آنلاین اسپاتیفای بیش از 500 میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد که بیش از 40% این کاربران مشترک اشتراک ماهانه premium هستند.

براساس گفته‌های این کمپانی، هزینه اشتراک اصلی ماهانه (اشتراک بدون تبلیغ) در آمریکا از 9.99 دلار به 10.99 دلار افزایش خواهد داشت.
اشتراک دوکاربره (Duo) نیز با افزایش قیمت 2 دلاری به 14.99 دلار و اشتراک خانوادگی با 1 دلار افزایش قیمت به 16.99 دلار خواهد رسید. همچنین قیمت اشتراک دانشجویی با یک دلار افزایش به 5.99 دلار رسیده است.

افزایش قیمت اشتراک اسپاتیفای در مناطق مختلف دنیا

شایان ذکر است که این افزایش قیمت‌ها محدود به بازار آمریکا نیستند. این کمپانی استریم موسیقی تأیید کرده که به‌زودی هزینه اشتراک‌های خود را در چندین بازار دیگر نیز افزایش خواهد داد. مناطقی مانند نواحی تحت پوشش اتحادیه اروپا، بریتانیا، بخشی از آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی، آسیا و اقیانوسیه شامل این تغییرات خواهند بود.

هنوز نرخ دقیق افزایش قیمت اشتراک اسپاتیفای در این مناطق مشخص نشده است، اما کاربرانی که تحت‌تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند با دریافت ایمیلی از افزایش هزینه‌ها باخبر خواهند شد.
به‌نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ها برای کاربران اروپایی، یک یورو به ازای هر مدل اشتراک باشد که البته بسته به منطقه سکونت این افزایش قیمت‌ها نیز متفاوت است.

مثلاً برای کاربرانی که ساکن کشور فنلاند هستند، اشتراک ماهانه اسپاتیفای با یک یورو افزایش قیمت به 11.99 یورو رسیده است. درحالی‌که در کشور فرانسه همین اشتراک بعد از اعمال تغییرات به 10.99 یورو رسیده است. از طرفی، در کشور آلمان اشتراک ماهانه به همان قیمت قبلی 9.99 یورو به کاربران عرضه می‌شود.

در بریتانیا نیز مشترکان اشتراک premium اسپاتیفای باید یک پوند بیشتر از همیشه پرداخت کرده و ماهانه 10.99 پوند برای این اشتراک هزینه کنند.

اسپاتیفای

تأثیر افزایش هزینه اشتراک‌ها بر درآمد اسپاتیفای

افزایش هزینه اشتراک‌های مختلف اسپاتیفای قابل‌توجه است. این اولین باری است که این کمپانی هزینه برنامه اشتراکی اصلی خود را در تعداد زیادی از بازارهای هدف مهم خود افزایش می‌دهد. در مقایسه با اسپاتیفای، کمپانی‌های رقیبی مانند نتفلیکس در طی سالها مکرراً هزینه اشتراک خود را بیشتر و بیشتر کرده‌اند.
در هفته گذشته، یوتیوب نیز هزینه اشتراک ماهانه premium خود را به 13.99 دلار و اشتراک YouTube Music را به 10.99 دلار افزایش داده بود.
همچنین کمپانی اپل نیز در اکتبر سال گذشته قیمت اشتراک ماهانه خود را از 9.99 دلار به 10.99 دلار افزایش داده بود. درنتیجه؛ اقدام اخیر اسپاتیفای نهایتاً باعث ایجاد برابری در هزینه‌ها با اصلی‌ترین رقیب خود خواهد شد.

اطلاع‌رسانی اسپاتیفای درباره افزایش قیمت اشتراک‌های خود تنها یک روز قبل از انتشار نتایج گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه دوم سال 2023 این کمپانی اتفاق افتاده بود.
به‌نظر می‌رسد این تغییرات اخیر در اسپاتیفای، تلاشی در جهت کسب رضایت‌خاطر سرمایه‌گذاران این شرکت سوئدی و همچنین حرکت به سمت سودآوری باشد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array