به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، در 24 ساعت گذشته جهشی در حدود 2 درصد را به ثبت رسانده است و قیمت آن اکنون به حدود 26 هزار و 237 دلار رسیده است. به عقیده بسیاری از تحلیلگران این جهش از قدرت کافی برای حفظ روند صعودی برخوردار نیست، زیرا این دارایی طی چند هفته گذشته با فشار فروش گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

از طرفی، این جهش قیمت می‌تواند به فرصتی برای فروش تبدیل شود؛ این ادعا با افزایش واریز این ارز به صرافی‌ها توجیه‌پذیر است. پلتفرم ارائه‌دهنده داده‌های دورن زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که موجودی بیت کوین در صرافی‌های رمزارزی به بالاترین سطح در دو هفته گذشته رسیده است. طبق گزارش‌ها، بیش از 5000 بیت‌کوین به ارزش 128.5 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته به سمت صرافی‌ها سرازیر شده است.

این رقم افزایشی 3.1 درصدی در این معیار را نشان می‌دهد. به عقیده سنتیمنت، تمایل به کسب سودهای متوسط، معامله‌گران را به این کار تشویق می‌کند.

موجودی بیت کوین در صرافی‌ها
موجودی بیت کوین در صرافی‌ها در حال افزایش است؛ منبع: Santiment

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

با این حال، پس از بازگشت اخیر، مارک 26000 دلار به یک حمایت کلیدی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. اکنون، قیمت بیت کوین در حال تشکیل یک الگوی سقف دوقلو در نمودار روزانه است که در صورت تایید، نشان‌دهنده پتانسیل افت بیشتر قیمت در آینده نزدیک است. با این حال، اگر قیمت بیت کوین بتواند بالای 26000 دلار باقی بماند، تئوری سقف دوقلو باطل می‌شود. رکت کپیتال (Rekt Capital) در تحلیل روزانه خود نوشت:

اگر بیت کوین (BTC) حمایت 26000 دلار را حفظ کند، الگوی تکنیکال سقف دوقلو به سادگی تایید نخواهد شد. باید ببینیم کندل هفتگی چگونه بسته می‌شود.

در جریان این سناریوی نزولی، تراز 25500 دلار به عنوان یک سطح حمایتی مهم برای بیت کوین باقی می‌ماند. در واقع برخی بر این باورند که بیت کوین دقیقاً همان روندی را طی می‌کند که معمولاً چند ماه قبل از هاوینگ انجام می‌دهد. از نظر تاریخی، ماه‌های آگوست و سپتامبر (اواسط مرداد تا اواسط آبان) در سال قبل از هاوینگ دوره‌های دردناکی برای بیت کوین بوده است.

استک هودلر (Stack Hodler)، تحلیلگر محبوب رمزارزها می‌گوید: “ما در حال نزدیک شدن به پایان چرخه بدهی مهمی هستیم و دولت‌ها برای انجام تعهدات بدهی اسمی خود به کاهش ارزش ارزها پافشاری می‌کنند.” در این میان، دارایی‌هایی با منابع محدود و مصون از مصادره و کاهش ارزش در بلندمدت برتری خود را نشان خواهند داد. به عنوان مثال، بیت کوین را در نظر بگیرید که از زمان شروع موج جهش بعد از همه‌گیری کووید، 342 درصد افزایش یافته است. برعکس، در چنین شرایطی، دارایی‌هایی که مستعد توقیف و کاهش ارزش هستند، وضعیت بدی خواهند داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array