به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علی‌رغم واکنش‌های منفی به رویکرد جدید کمپانی نتفلیکس درباره ممنوعیت به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور حساب کاربری، به‌نظر می‌رسد که این سرویس استریم آنلاین به موفقیت رسیده است.

براساس گزارش آماری منتشر شده توسط وبسایت تحلیلی Antenna، در دو روز 26 و 27 ماه می، تنها چند روز پس از اعمال قانون ممنوعیت به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور حساب کاربری در ایالات متحده، بیش از 100 هزار مشترک جدید به سرویس استریم نتفلیکس افزوده شدند.

در تاریخ 23 ماه می، کمپانی نتفلیکس اعلام کرد که به ازای به‌اشتراک گذاشتن رمز عبور حساب کاربری، ماهانه مبلغ 7.99 دلار را از مشترکین دریافت خواهد کرد. در ماه فوریه نیز این قوانین خارج از محدوده ایالات متحده و در کانادا، نیوزلند، اسپانیا و پرتغال اعمال شده بودند. این کمپانی در سال جاری تلاش مضاعفی بر کاهش هزینه‌های خود دارد.

در بازه زمانی اعلام این تغییرات، وبسایت تحلیلی Antenna میانگین میزان ثبت‌نام‌‌های روزانه در این سرویس استریم را حدود 73 هزار نفر تخمین زده بود که این آمار نسبت به بازه زمانی 60 روز گذشته حدود 102% افزایش داشته است.

نکته قابل توجه اینجاست که این آمار حتی از آمار چمشگیر اوج دوران همه‌گیری کرونا نیز پیشی گرفته است!

نتفلیکس

لغو اشتراک نتفلیکس توسط برخی از کاربران

علاوه‌بر اخبار خوب، اخبار بدی نیز وجود دارد. بعد از انتشار اعلامیه روز 23 ماه می، نرخ لغو اشتراک در نتفلیکس نیز بالاتر رفته است. البته کمپانی انتظار چنین نتایجی را داشته و باور دارد که این عقب‌نشینی موقتی است.

به گفته وبسایت تحلیلی Antenna، تعداد لغو اشتراک‌ها به‌حدی نبوده که از تعداد ثبت‌نام‌های جدید فراتر رود. نسبت ثبت‌نام افراد جدید در نتفلیکس نسبت به لغو اشتراک در بازه زمانی 60 روز گذشته حدود 25% بیشتر بوده است.

تنها زمان نمایانگر تأثیر واقعی این تغییرات در سرویس استریم نتفلیکس خواهد بود، اما در هر صورت نتایج اولیه بسیار نویدبخش هستند.

نتفلیکس پیش از این تخمین زده بود که بیش از 100 میلیون خانوار رمزعبور خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و 30 میلیون خانوار از این آمار ساکن کانادا و آمریکا هستند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array