به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت روز پنجشنبه 21 تیر، با کاهش ذخایر نفت و بنزین افزایش یافت که نشان‌دهنده تقاضای قوی‌تر است.

معاملات آتی برنت تا ساعت 6:20 به وقت گرینویچ با 62 سنت یا 0.73 درصد افزایش به 85.70 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز 60 سنت یا 0.73 درصد افزایش یافت و به 82.70 دلار در هر بشکه رسید.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 5 جولای (15 تیر) با 3.4 میلیون بشکه کاهش به 445.1 میلیون بشکه رسید که بسیار فراتر از انتظارات (1.3 میلیون بشکه) تحلیلگران حاضر در نظرسنجی رویترز بود.

ذخایر بنزین نیز با 2 میلیون بشکه کاهش به 229.7 میلیون بشکه رسید که بسیار بیشتر از انتظار تحلیلگران مبنی بر کاهش 600 هزار بشکه‌ای در تعطیلات چهارم جولای آمریکا بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به پیش‌بینی خود برای رشد نسبتاً قوی تقاضای جهانی نفت در سال 2024 و سال آینده پایبند بود و روز چهارشنبه 20 تیر اعلام کرد که رشد اقتصادی انعطاف‌پذیر و سفرهای هوایی از افزایش مصرف سوخت در ماه‌های تابستان حمایت می‌کند.

با وجود عوامل افزایشی و از آنجایی که اختلالات عرضه در پالایشگاه ها و تأسیسات تولید فراساحلی ناشی از طوفان بریل به حداقل رسیده، سود سرمایه گذاران محدود شد. در همین حال، داده های تورم آمریکا که قرار است در این هفته منتشر شود؛ شامل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز پنجشنبه 21 تیر و گزارش شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در روز جمعه 22 تیر است که هر دو می توانند لحن بازار را تعیین کنند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش FedWatch از CME، انتظارات کاهش ۲۵ واحدی نرخ تا سپتامبر از حدود ۷۰ درصد در روز سه‌شنبه 19 تیر و ۴۵ درصد یک ماه پیش، در روز جاری به ۷۴ درصد رسیده است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه استقراض را کاهش می‌دهد که می‌تواند فعالیت اقتصادی و تقاضای نفت را افزایش دهد.

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه 20 تیر گفت: بانک مرکزی آمریکا تصمیمات نرخ بهره را «در صورت نیاز» اتخاذ خواهد کرد و از این پیشنهاد که کاهش نرخ بهره در سپتامبر می‌تواند به عنوان یک اقدام سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز تلقی شود، عقب نشینی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array