به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دولت چین تلاش زیادی کرده تا مردم باور کنند که بیت کوین بی‌ارزش می‌شود، اما پیش‌بینی‌های آن تا به امروز بسیار دور از انتظار بوده است. از سال 2022 که دولت چین اعلام کرد بیت کوین بی‌ارزش خواهد شد، این رمزارز حدود 36 درصد افزایش یافته است.

در میان بازار نزولی، چین تلاش کرد تا در کاهش شدید در بازار سرمایه‌گذاری کند و به سرمایه گذاران رمزارز هشدار داد که قیمت بیت کوین به سمت صفر می‌رود.

در ژوئن 2022 (خرداد 1401)، آژانس خبری ملی چین، اکونومیک دیلی (Economic Daily)، هشداری درباره بیت کوین صادر کرد تا به شهروندان اطمینان دهد که این رمزارز رشته‌ای از کدهای دیجیتال بی‌ارزش است.

در این مقاله آمده است: “در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه‌گذاران از بین برود، یا کشورهای مستقل بیت‌کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می‌گردد که کاملاً بی‌ارزش است.”

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا بیت کوین روزی به صفر می‌رسد یا خیر، اما از زمانی که دولت چین این هشدار را صادر کرد نه تنها ارزش خود را از دست نداده است، برعکس، بیت کوین از زمان انتشار این مقاله به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، بیت‌کوین از ژوئن 2022 که اکونومیک دیلی مقاله را منتشر کرد، حدود 20000 دلار معامله می‌شد. دوازده ماه بعد، در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با قیمت 28852 دلار معامله می‌شود که حدود 36 درصد افزایش یافته است.

بیت کوین علیرغم افزایش قابل توجه قیمت، طی یک سال گذشته شاهد فراز و نشیب‌های خود بوده است. بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در نوامبر 2022 (آبان 1401) به 15700 دلار کاهش یافت. سپس در آوریل 2023 (فروردین 1402) بیت کوین برای مدت کوتاهی از مرز 30000 دلار عبور کرد.

چین یکی از اولین کشورهای جهان بود که اقدامات نظارتی علیه رمزارزها انجام داد. در سال 2017 (1396)، تنظیم‌کننده‌های چینی صرافی‌های ارزهای دیجیتال را از ارائه خدمات در این کشور منع کردند. علیرغم ممنوعیت، بیت کوین تا پایان سال 2017 با 1900 درصد افزایش به بالاترین قیمت خود یعنی 20000 دلار رسید.

در سال 2021 (1400)، بانک مرکزی چین ممنوعیت جدیدی را برای رمزارزها اعلام کرد و نیروها را با مقامات مختلف چینی برای سرکوب فعالیت‌های رمزارزی محلی متحد کرد. تنها چند ماه پس از اعلام ممنوعیت، بیت کوین در نوامبر 2021 به بالاترین سطح تاریخ خود در حدود 68000 دلار رسید.

با وجود ممنوع کردن رمزارز در سال 2021، چین همچنان دومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین در جهان باقی مانده است. همچنین ظاهراً دولت چین به شهروندان اجازه می‌دهد تا مالک ارزهای دیجیتال باشند و از حقوق سرمایه‌گذاران رمزارزی محافظت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array