به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC)، قیمت بیت کوین به طور ناگهانی با افزایش قابل توجهی در فشار فروش مواجه شد. مقامات در این جلسه در مورد حفظ نرخ بهره فعلی به اجماع نظر رسیدند، هرچند برخی از آنها افزایش جزئی 25 واحد پایه را پیشنهاد کرده بودند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2023، افزایش نرخ بهره ادامه یابد.

در پی این رویداد، بزرگترین ارز دیجیتال بازار با افت 1.1 درصدی به حدود 30500 دلار رسید و اتریوم با 1.4 درصد کاهش، با قیمت 1913 دلار معامله شد. این فشار فروش محدود به بیت کوین و اتریوم نیست و تقریباً کل بازار کریپتو را فراگرفته است؛ به طوری که کل ارزش بازار با کاهش 1.2 درصدی به 1.23 تریلیون دلار رسیده است.

علیرغم این افت اندک، قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از حمایت 30500 دلاری ایستاده است و در صورت از دست رفتن این ناحیه، حمایت موجود در 30000 دلار با قدرت بیشتری از سقوط سنگین قیمت جلوگیری می‌کند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که با کمتر شدن حس ترس، تردید و عدم اطمینان (FOMO) حاکم بر بازار، قیمت بیت کوین بار دیگر افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، احتمالاً سرمایه‌گذاران چند روز آینده را مشغول پذیرش اظهارات اخیر کمیته بازار آزاد فدرال خواهند بود، به‌ویژه که «تقریباً همه فعالان بازار در پیش‌بینی‌های اقتصادی خود خاطرنشان کردند که افزایش بیشتر در نرخ وجوه هدف فدرال در طول سال 2023 گزینه مناسبی است».

در همین حال، حفظ جایگاه بیت کوین بالاتر از مارک 30000 دلاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه ریزش قیمت به زیر این ناحیه حساس، زمینه‌ساز افت بیشتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که احساسات بازار طی چند هفته گذشته در حال بهبود بوده است و به واسطه افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی مانند بلک‌راک (Blackrock) و فیدلیتی اینوستمنت (Fidelity Investments) این احساس تاکنون حفظ شده است.

یک آشفتگی جزئی در جو ارتقاءیافته بازار می‌تواند در بحبوحه نارضایتی گسترده در میان سرمایه‌گذاران خرد باعث افزایش فشار فروش شود. با این حال، به احتمال زیاد اندیکاتور همگرایی – واگرایی میانگین متحرک (MACD)  در جلسات آینده و حتی شاید تا قبل از روزهای آخر هفته، سیگنال فروش ارسال کند.

نمودار روانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین (BTC/USD)؛ منبع: Tradingview

وقتی خط آبی رنگ اندیکاتور مکدی (MACD) از بالای خط سیگنال قرمز رنگ عبور کند، سیگنال فروش صادر می‌شود. تایید یک الگوی سقف دوقلو نیز در همان نمودار می‌تواند شانس بازگشت بیت کوین به زیر 30000 دلار را افزایش دهد.

سیگنال نزولی بعدی، از شاخص جریان پول (MFI) ناشی می‌شود که حجم سرمایه ورودی و خروجی بازار بیت کوین را ردیابی می‌کند. یک رکود شدید در این شاخص، نشان می‌دهد که حجم خروجی به طور قابل توجهی بیشتر از حجم ورودی است.

به عبارت دیگر، حجم فروش بیشتری در مقایسه با حجم خرید به ثبت رسیده است، وضعیتی که احتمالاً باعث می‌شود بیت کوین نتواند مقاومت 31000 دلاری را پشت سر بگذارد.

بیت کوین، طلای دیجیتال

لری فینک (Larry Fink)، مدیر عامل بلک‌راک، در آخرین مصاحبه خود با فاکس بیزینس (Fox Business)، به تشریح پرونده ETF اسپات بیت کوین در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ماه ژوئن پرداخته است. به گفته فینک، این شرکت مدیریت دارایی پیشرو جهانی برای رفع کلیه مسائل مربوط به این درخواست، آماده همکاری با این رگولاتور است.

مدیرعامل بلک‌راک در ادامه صحبت‌های خود، از بزرگترین رمزارز بازار به عنوان “یک دارایی بین‌المللی” یاد کرد. به گفته او، بلک‌راک “به دیجیتالی کردن محصولات خود باور دارد.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array