به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک سرمایه گذاری جفریز (Jefferies) در گزارشی جدید اعلام کرده است که سودآوری صنعت ماینینگ و استخراج بیت کوین (BTC) در ماه ژوئن نسبت به ماه می، افزایش داشته داشت. به گفته تحلیلگران این بانک، افزایش 2 درصدی قیمت بیت کوین در کنار کاهش 5 درصدی هش ریت شبکه در نتیجه انطباق بازار با تأثیرات هاوینگ، اصلی‌ترین دلیل این افزایش سودآوری بوده است. این درحالی است که به طور معمول، انتظار می‌رود بعد از هاوینگ صنعت ماینینگ دچار رکورد شود.

جاناتان پترسن، تحلیلگر معروف بازار در این باره می‌نویسد:

«ماه ژوئن با بهبود سطح سودآوری در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال همراه بود و آنگونه که انتظار می‌رفت، هاوینگ تأثیری منفی بر سودآوری این صنعت نداشت».

لازم به ذکر است که هش ریت به کل قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها در یک بلاکچین اثبات کار اشاره دارد و یک معیار برای رقابت در صنعت و سنجش سختی استخراج یک ارز است. به بیان دیگر، بالا بودن هش ریت به معنای رقابت سنگین‌تر در صنعت ماینینگ است. رویداد چهارساله هاوینگ که ماه آوریل رخ داد، نرخ رشد عرضه بیت کوین را کاهش داد، زیرا بعد از این رویداد، پاداش ماینرهای بیت کوین تا 50 درصد کاهش یافت.

سودآوری صنعت ماینینگ

این بانک در گزارش خود خاطرنشان کرده است که شرکت‌های ماینینگ فعال در ایالات متحده در ماه ژوئن نسبت به ماه می، به دلیل کاهش هش ریت و افزایش توان تولیدی خود، توانسته‌اند بیت کوین بیشتری تولید کنند. نرخ تولید بیت کوین این ماینرها در ماه ژوئن طبق این گزارش معادل 20.8 درصد از کل شبکه بوده است که در مقابل 19.1 درصد ماه قبل افزایش ملموسی را نشان می‌دهد. در ادامه این گزارش اشاره شده است که شرکت ماینینگ کلین اسپارک (CleanSpark) در ماه ژوئن 7 درصد بیشتر از ماه قبل بیت کوین استخراج کرده است. به علاوه، ماراتون دیجیتال با ظرفیت 31.5 اگزاهش در ثانیه (EH/S) بزرگترین ماینر فعال در آمریکا است.

منبع: finance.yahoo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array