به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شعبه کارخانه شیائومی در هند به‌زودی تولید محصولات صوتی وایرلس را آغاز خواهد کرد. به گفته شیائومی، همکاری این کمپانی با کارخانه سازنده دستگاه‌های الکترونیکی Optiemus (اپتیموس) در جهت افزایش تولید محلی محصولات در این کشور است.

این کمپانی تکنولوژی چینی که سازنده دستگاه‌های برند شیائومی، ردمی (Redmi) و POCO است قصد دارد تمرکز تولید خود را از چین به هند تغییر دهد. رئیس کارخانه شیائومی در هند با انتشار توییتی اعلام کرد که این پروژه در جهت حمایت از کمپین Make in Inda آغاز به‌‌کار کرده است. این کمپین برای تقویت کسب‌وکارهای محلی، افزایش ظرفیت تولید و بهره‌وری در هند پایه‌گذاری شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط کمپانی شیائومی، کارخانه هند زیرمجموعه این کمپانی اولین دستگاه صوتی وایرلس خود را با همکاری Optiemus در ایالت اوتار پرادش خواهد ساخت. هدف نهایی این پروژه افزایش 50% ظرفیت تولید محلی تا سال 2025 است.

تشدید تلاش‌ها و افزایش ظرفیت تولید در کارخانه شیائومی، تولیدکننده گوشی‌های هوشمند Redmi، به دلیل شکست خوردن در برابر رقیب کره‌ای آن، شرکت سامسونگ در تصاحب بازار هند است. کمپانی سامسونگ موفق شد برترین ارائه‌‌دهنده گوشی‌های هوشمند در هندوستان شود.

شیائومی

تمرکز شیائومی بر افزایش تولید در کشور هند

هنوز جزئیات بیشتری درباره دستگاه صوتی وایرلسی که قرار است به‌زودی تولید شود اعلام نشده، اما سازنده گوشی‌های هوشمند ردمی به این نکته اشاره کرده که “هدف این دستگاه صوتی، ایجاد فرصت‌ها و همکاری بیشتر در سراسر محصولات خط تولید کمپانی ماست”.

کمپانی شیائومی که بیشترین حجم گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های فروخته شده خود را در هند تولید می‌کند، هنوز درباره زمان دقیق آغاز ساخت این دستگاه صوتی وایرلس اطلاعاتی منتشر نکرده است. محصولات صوتی قابل‌فروش این برند در هند شامل اسپیکر، ایرباد (هندزفری توگوشی) و هدفون‌های سیمی و وایرلس هستند.

دولت کشور هند مدتی است که در پی ترغیب کارخانه‌های جهانی برای سرمایه‌گذاری در این کشور به جهت دستیابی به رویای دیرینه “هندِ خودکفا” است.

از اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های اخیر کمپانی‌های عظیم دنیا در هند می‌توان به بازگشایی اولین فروشگاه اپل‌استور در شهر بمبئی، سرمایه‌‌گذاری کارخانه هیوندای برای تولید خودروهای برقی در هند و سرمایه‌گذاری کلان شریک تجاری اپل، کمپانی Foxconn در این کشور اشاره کرد.

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array