به گزارش ایران دکونومی، بیشترین شکایت در این گزارش از اینترنت و خدمات مربوط به تلفن ثابت بوده است. پرتکرارترین شکایت هم در ارتباط با قطع اینترنت ثبت شده است.

پیمان قره‌داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده، در این موضوع اعلان کرده است که در یک سال اخیر ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی (۱۹۵) ثبت شده که در مقایسه با سال۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

قره‌داغی در رابطه با این که بیشترین شکایت در سال ۱۴۰۱ مربوط به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود، اظهار کرد: در یک سال اخیر ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایت در شرکت مخابرات ثبت شده، این در شرایطی است که آمار سال گذشته ۹۱ هزار و ۸۰۱ شکایت ثبت شده بود که این عدد نشان‌دهنده رشد و نمو ۱۷ درصدی شکایات در این حوزه است.

وی پنج استان تهران، خوزستان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی را بیشترین معرفی در رابطه با موضوع شکایات پر تکرار اعلام کرد و افزود: عدم تامین کابل سرقت شده، قطع ارتباط، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده و تاخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بیشترین شکایات کاربران در این حوزه بوده است.

او عنوان کرد: ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه، با بیشترین شکایت است. در ادامه افزود: ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در سال ۱۴۰۱ از حوزه خدمات تلفن همراه ثبت شده که سهم همراه اول از شکایات ثبت شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش به چشم می‌خورد.

در دسترس نبودن آنتن‌دهی با کیفیت بالا، عدم امکان ارسال و دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، تخلیه سیم کارت و… را از جمله شکایت‌های پر تکرار کاربران اعلام کرد. او استان تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان، فارس را پنج استان پرشکایت در این بخش دانست.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، با اشاره به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات، در سامانه ۱۹۵ گفت: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه از حدود بیش از ۱۰ روز کاری در سال ۱۴۰۰ به ۷ روز کاری در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵، با هدف افزایش رضایت‌مندی کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده دریافت شکایات کاربران در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان بوده و کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://۱۹۵.cra.ir و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array