به گزارش ایران دکونومی، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت که بخش مسکن، به عنوان دومین بخش پیشران اقتصاد کشور، تأثیر عمده‌ای در رشد اقتصادی و اشتغال دارد. وی افزود که افزایش تولید و ساخت مسکن می‌تواند به کاهش تورم عمومی کشور کمک کند و به همین دلیل، مسکن در سه شاخص رشد اقتصادی، اشتغال و تورم نقش حیاتی دارد.

عباسی همچنین با اشاره به دستاوردهای صنعتی‌سازی، تأکید کرد که با استفاده از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات، پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه حاصل شده است. او به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت که باید در زمینه تأمین مالی و فناوری‌های نوین به رشد ۳۰ درصدی دست یابیم.

وی درباره مسئولیت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت که برخی بانک‌ها به قانون جهش تولید مسکن پایبند بوده و برخی دیگر بی‌توجهی کرده‌اند. عباسی همچنین پیشنهاد کرد که بانک مرکزی خط اعتباری برای صادرکنندگان خدمات فنی تخصیص دهد تا از فرصت‌های موجود در کشورهای همسایه بهره‌برداری شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از فناوری‌ها در صنعت ساختمان تأکید کرد و گفت که باید تأمین مالی و پیشرفت‌های فناوری در این حوزه پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array