به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مصرف کنندگان صنعتی سراسر آسیا، در حال تغییر رویه و چرخش از زغال سنگ به سمت گاز طبیعی هستند.

بر اساس گزارش LNG Outlook 2024 که توسط غول انرژی بریتانیا «Shell» منتشر شد، تقاضای جهانی گاز طبیعی مایع در کمتر از دو دهه بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت.

این افزایش تقاضا تا سال 2040 و برای چین و کشورهای جنوب آسیا و آسیای جنوب شرقی پیش‌بینی شده است که به سرعت در حال تغییر از زغال سنگ به گاز در بخش‌های صنعتی خود هستند.

بر اساس این گزارش، تجارت جهانی سوخت گازی سال گذشته (2023) به 404 میلیون تن رسید که از 397 میلیون تن ثبت شده در سال 2022 بیشتر بود. این گزارش تاکید می‌کند که عرضه محدود LNG رشد تقاضا را محدود و در عین حال نوسان قیمت‌ها را بالاتر از میانگین‌های تاریخی نگاه می‌دارد.

«Shell» همچنین گفت که تقاضا برای گاز طبیعی در برخی مناطق به اوج خود رسیده اما همچنان در سطح جهانی در حال افزایش است. انتظار می‌رود تقاضا برای LNG تا سال 2040 به 685 میلیون تن در سال برسد.

«استیو هیل» معاون اجرایی «Shell»، در توضیح این پیش‌بینی گفت: «چین احتمالاً بر رشد تقاضای LNG در این دهه تسلط خواهد داشت، زیرا صنعت آن به دنبال هدف کاهش انتشار کربن، در حال چرخش از مصرف زغال‌سنگ به گاز است».

او گفت: «با توجه به اینکه بخش فولاد مبتنی بر زغال‌سنگ چین بیش از مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای بریتانیا، آلمان و ترکیه گاز منتشر می‌کند؛ مصرف گاز این کشور، نقش اساسی در مقابله با یکی از بزرگترین منابع انتشار کربن و آلودگی هوای جهان دارد.»

انتظار می‌رود کاهش تولید گاز، در برخی از بخش‌های جنوب و جنوب شرق آسیا منجر به افزایش تقاضا برای LNG در دهه آینده شود، زیرا این اقتصادها به طور فزاینده‌ای به سوخت «برای نیروگاه‌ها یا صنعت گاز» نیاز دارند. در عین حال، کشورهای جنوب آسیا و آسیای جنوب شرقی به سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های واردات گاز نیاز دارند.

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array