به گزارش ایران دکونومی و براساس مصوبه شورای عالی بیمه، تعرفه های پزشکی در سال 1403 به میزان 46 درصد افزایش خواهد یافت.

در این راستا «محمد مهدی ناصحی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: «تعرفه‌ها ۷ سال افزایش خوبی نداشته و کم کم باید این مساله مرتفع شود. بیمارستان‌های دولتی مشکلات جدی دارند و بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی نیز وضعیت مشابه دارند.»

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، افزود: «طبق مصوبه شورای عالی بیمه، با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۳ موافقت کردیم و آن را امضا کردیم؛ باید تامین منابع هم انجام شود.»

وی اذعان داشت: «۸۰ درصد مردم خدمات سرپایی را از بخش خصوصی می‌گیرند و حمایت بیمه‌ها در این بخش خیلی پایین و در حد ۲۰ درصد است. برای افزایش حمایت از هزینه‌های مردم، باید بودجه بیمه حداقل ۳ برابر شود.»

«ناصحی» در ادامه به تعرفه‌ها اشاره کرده و گفت: «موضوع تعرفه بسیار مهم است و باید بر اساس قیمت تمام شده تعیین شود تا مؤسسات و مراکز بتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند.»

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در بخش دیگری از سخنان خود به بیماران خاص و صعب العلاج اشاره نموده و گفت: «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است. در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.»

وی در نهایت به موضوع همکاری سازمان بیمه تأمین اجتماعی پرداخته و گفت: «بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تأمین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array