به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس کاربران پیام‌رسان واتساپ می‌توانند حساب کاربری خود را به حساب ایمیل خود متصل کنند.

به گفته کمپانی متا، تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن واتساپ به‌شدت در تلاش هستند تا با ارائه قابلیت احراز هویت و اتصال از طریق ایمیل، امنیت این پلتفرم را بیش از پیش افزایش دهند.

حساب کاربری واتساپ مستقیماً به شماره تلفن کاربران متصل است. اگر به هر دلیلی دسترسی کاربران به شماره تلفن خود میسر نباشد؛ ریسک از دست رفتن حساب کاربری این اپلیکیشن نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق شایع و ناخوشایند، این اپلیکیشن پیام‌رسان درحال کار کردن بر روی امکان افزودن آدرس ایمیل به‌منظور ثبت‌نام و دسترسی به حساب کاربری واتساپ می‌باشد.

براساس گزارشات اخیر وبسایت wabetainfo، در نسخه بتای اندروید اپلیکیشن واتساپ، بخش جدیدی به‌وجود آمده است که به کاربران اجازه می‌دهد آدرس ایمیل خود را در این پلتفرم ثبت کرده و آن را به حساب کاربری خود متصل کنند.
دسترسی به این بخش جدید با مراجعه به منوی Account در بخش تنظیمات این پیام‌رسان امکان‌‌پذیر است.

ایمیل واتساپ

بهبود امنیت و کاهش حملات سایبری واتساپ

هدف از توسعه این قابلیت جدید در واتساپ، تسهیل روند لاگین کردن کاربران در طی شرایط خاص و حساسی است. با اینکه استفاده از این قابلیت کاملاً اختیاری است؛ اما فعال‌سازی آن برای افرادی که به افزایش امنیت اکانت خود و امکان ریکاوری اطلاعات اهمیت می‌دهند؛ بسیار پیشنهاد می‌شود.
با این وجود، شایان ذکر است که استفاده از آدرس ایمیل به‌عنوان راه اصلی دسترسی به حساب کاربری واتساپ به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. این جایگاه باید متعلق به شماره موبایل کاربران باشد و از آدرس ایمیل به‌عنوان یک روش امنیتی استفاده شود.

یکی از مواردی که این قابلیت جدید در آن کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت؛ در مواقعی است که گوشی تلفن همراه کاربران دزدیده و یا گم شده است. بدین‌ترتیب ورود به حساب کاربری واتساپ دیگر محدود به شماره تلفن نخواهد بود و کاربران می‌توانند از طریق آدرس ایمیل ثبت‌شده در دستگاهی جدید به حساب کاربری خود وارد شوند.
همچنین در مواقعی که کد فعال‌سازی حساب کاربری به دلیل اختلال در شبکه اینترنت و یا مخابرات به دست کاربران نمی‌رسد؛ استفاده از آدرس ایمیل به جای شماره تلفن توصیه می‌شود.

درحال حاضر، این قابلیت تنها در دسترس تعداد محدودی از کاربران آزمایشی نسخه بتای اندروید واتساپ (2.23.24.10) قرار گرفته است. اما متا قصد دارد در آینده و به‌مرور این آپدیت را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد.

منبع: gizchina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array