به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم کوک، مدیرعامل کمپانی گوگل، روز گذشته از هدست موردانتظار اپل به‌نام Vision Pro رونمایی کرد.

این هدست واقعیت افزوده با قیمت نجومی 3499 دلار در اوایل سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد و در نسخه‌های محدود و آزمایشی آن برای مشاهده رسانه‌ها و علاقه‌مندان در محوطه Apple Park، محل برگزاری رویداد WWDC قرار دارد.

با اینکه این هدست جنجالی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، اما به گفته کارشناسان فارغ از ظاهر زیبا و امکانات بی‌شمار آن، این محصول دو مشکل اساسی دارد: قیمت بسیار بالای آن و این مسئله که حداقل تا 6 ماه دیگر آماده عرضه به بازار نخواهد بود.

با توجه با اینکه کاربران مدت بسیار زیادی است که چشم‌انتظار عرضه و رونمایی از این هدست هستند، قیمت 3499 دلاری آن برای کاربران معمولی بسیار دلسرد کننده به‌نظر می‌آید. همچنین، اگر کاربران ساکن ناحیه‌ای به‌جز ایالات متحده باشند؛ برای دسترسی به این هدست باید حتی بیشتر هم صبر کنند.

هدست

اثر هدست Vision Pro بر سهام اپل و Unity

ارزش سهام کمپانی اپل دیروز پیش از آغاز برگزاری کنفرانس WWDC رکوردشکنی کرده و به 184 دلار به ازای هر سهم رسیده بود. در طی برگزاری این رویداد، سهام اپل تا مدتی روند صعودی خود را حفظ کرد، اما به مرور و با گذشت زمان با سیر نزولی مواجه شده و رفته‌رفته افت پیدا کرد.

ارزش سهام این کمپانی در آن بازه زمانی خاص، با کاهش 1.45 دلاری به 179 دلار به ازای هر سهم رسیده بود.

با این وجود، ارزش سهام کمپانی Unity به‌علت اعلام همکاری این برند با کمپانی اپل در توسعه هدست Vision Pro با رشد مواجه شد.

در زمان نگارش این مقاله، ارزش هر سهم از سهام این کمپانی حدود 25% یا 8 دلار افزایش یافته و به 38 دلار رسیده بود. (در زمان ترجمه این خبر، ارزش سهام Unity به 36 دلار رسیده است.)

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array