به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارزش سهام کمپانی اپل با رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای به بالاترین قیمت خود در تمامی دوران رسیده است.

درست یک هفته پس از رونمایی و معرفی هدست واقعیت افزوده Vision Pro در رویداد توسعه سالانه WWDC، ارزش سهام این کمپانی رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این اولین محصول کاملاً تازه و اورجینال اپل از سال 2014 تاکنون است.

به گزارش CNBC، برداشت و برآوردهای مثبت و سازنده سرمایه‌گذاران منجر به دستیابی به چنین رکوردی شده است. رکورد قبلی اپل مربوط به اوایل سال 2022 بود و باعث شد این کمپانی موقتاً به جمع کمپانی‌های 3 تریلیون دلاری دنیا بپیوندد.
با وجود عرضه مدل جدید لپ‌تاپ Mac Book Air سایز 15 اینچی و دستاوردهای جدید در سیستم‌عامل، تمام توجهات به هدست موردانتظار و جنجالی Vision Pro است.

با اینکه قیمت نجومی 3499 دلاری این هدست در ابتدا باعث دلسردی سرمایه‌گذاران و ناامیدی طرفداران شده بود و البته عده‌ای هنوز هم معتقدند که در عین شگفت‌انگیز بودن، این هدست هنوز هدف خاصی ندارد؛ اما عده دیگری هم باور دارند که هدست Vision Pro آغازگر عصری جدید در دنیای تکنولوژی خواهد بود.

حتی اخیراً مارک زاکربرگ نیز با کنایه گفته بود که هدست Vision Pro “هیچ نوع کارکرد جادویی‌ ندارد!” و هدست‌های تولید شده توسط کمپانی متا، هدست‌های Quest 4 و Quest Pro با قیمت اقتصادی‌تر، برای نیاز مشتریان مناسب‌تر هستند.

سهام

افزایش ارزش سهام اپل

در روز دوشنبه هر سهم از سهام کمپانی اپل با قیمت 183.79 دلار در بازار بورس معامله می‌شد. این رکورد جدید نشان‌دهنده رشد 1.5% در ارزش سهام این کمپانی است.

هفته گذشته و در آستانه برگزاری رویداد WWDC نیز ارزش سهام کمپانی اپل رکورد جدیدی به ثبت رسانده بود. ارزش کلی کمپانی اپل با در نظر گرفتن 183.79 دلار به ازای هر سهم، به 2.89 تریلیون دلار می‌رسد.
کارشناسان انتظار دارند که این کمپانی مجدداً در سال 2023 به جمع 3 تریلیون دلاری‌ها بپیوندد.

با درنظر گرفتن اینکه هدست Vision Pro تا اوایل سال 2024 آماده عرضه به بازار نخواهد بود، اوضاع ممکن است دستخوش تغییراتی شود.

اخیراً مارک گرمن، روزنامه‌نگار فعال در روزنامه Bloomberg مدعی شده که اپل درحال توسعه نسخه اقتصادی‌تری از این هدست با نام احتمالی “Vision One” است و قصد دارد در سال 2025 آن را ارائه دهد.

اما فارغ از اخبار توسعه و پیشرفت، مسئله مهمتری پیش روی اپل وجود دارد: بر اساس گزارشات اخیر، کمپانی هوآوی در سال 2019 عبارت “Vision Pro” را به مالکیت تجاری خود درآورده و این مسئله برای اپل دردسرساز خواهد بود و ممکن است به قیمت از دست دادن بازار پرسود چین تمام شود.

منبع: CNBCappleinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array