به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های درون زنجیره‌ای روز 25 جولای (3 مرداد) حاکی از آن بود که هش ریت اختصاص داده شده به شبکه لایت کوین (LTC) برای استخراج از استخر بایننس (Binance Pool)، طی هفت ماه گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که در صنعت ماینینگ رمزارزها، هش ریت به قدرت محاسباتی تجمعی اطلاق می‌گردد که به یک شبکه اثبات کار مانند بیت کوین، لایت کوین یا مونرو منتقل می‌شود.

این شبکه‌های عمومی برای حفظ امنیت، تمرکززدایی و تأیید تراکنش به ماینرهایی متکی هستند که در سراسر جهان پخش شده‌اند.

کاهش 50% هش ریت شبکه لایت کوین

در حال حاضر، استخر استخراج Binance Pool در حدود 28 TH/s از هش ریت خود را به شبکه لایت کوین اختصاص می‌دهد، که نسبت به میانگین 69 TH/s که در ژانویه 2023 (دی 1401) ثبت شده بود، کاهش محسوسی را نشان می‌دهد. در نتیجه این رویداد، این استخر از جولای 2023 جایگاه خود را به عنوان یکی از استخراج‌های اصلی لایت کوین از دست داده است. در حال حاضر، Binance Pool در میان استخرهای استخراج لایت کوین در رتبه هفتم قرار دارد و تقریباً 3.6 درصد از کل سهم هش ریت این شبکه را به خود اختصاص داده است.

هش ریت لایت کوین در استخر بایننس

در مقام مقایسه باید گفت که استخرهای Poolin، F2Pool و viaBTC اکنون موقعیت بهتری دارند که نشان می‌دهد با وجود پشتیبانی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال بازار از این استخر، ماینرها همچنان استخرهای دیگر را ترجیح می‌دهند. هرچند علت اصلی این وضعیت مشخص نیست ولی بر کسی پوشیده نیست که اخیراً بایننس در چندین کشور، به ویژه در ایالات متحده، با چالش‌های قانونی متعددی مواجه بوده است.

از نظر میزان هش ریت، در حال حاضر viaBTC سهم اصلی در میان استخرهای استخراج لایت کوین را در اختیار داشته و 33 درصد از کل هش ریت شبکه لایت کوین را به خود اختصاص داده است. پس از آن، F2Pool با سهم 17.2 درصدی در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که antpool با سهم بازار 13 درصدی در رتبه سوم ایستاده است. Litecoin Pool و Poolin نیز قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به Binance Pool دارند.

با وجود کاهش رتبه‌بندی و سهم هش ریت Binance Pool در هفت ماه گذشته، این استخر هنوز نقش مهمی در شبکه‌های استخراج اثبات کار، از جمله بیت‌کوین ایفا می‌کند.

در آستانه رالی لایت کوین (LTC) امکان رالی این رمزارز وجود دارد؟

در حال حاضر لایت کوین پاداش 12.5 LTC و کارمزد تراکنش‌ها را به ازای هر بلوک استخراج شده به ماینرها ارائه می‌دهد. هرچند این پاداش طی چند هفته آینده به نصف کاهش می‌یابد. رویداد هاوینگ حتی بر درآمد استخراج بلوک نیز تأثیر می‌گذارد. با این وجود، افزایش قیمت می‌تواند ماینرها را تشویق کند تا تجهیزات خود را ارتقاء دهند و ریگ‌های استخراجی با هش ریت بالاتر را در تجیهزات خود مستقر کنند.

در حال حاضر، هش ریت کلی شبکه لایت کوین تقریباً برابر 780 TH/s است و این شبکه روزانه 7200 واحد LTC را برای ماینرها آزاد می‌کند. با این حال، با توجه به شوک عرضه‌ای که در راه است، واکنش قیمت لایت کوین هنوز مشخص نیست. اگر چرخه‌های قبلی بار دیگر تکرار شوند، ممکن است قیمت لایت کوین افزایش یابد.

نمودار قیمت لایت کوین

در نمودار روزانه قیمت لایت کوین می‌بینیم که این دارایی که در حال حاضر با قیمت 89.70 دلار خود در منطقه سبز معامله می‌شود، در نزدیکی تراز 115 دلار با مقاومت سختی مواجه است. ناگفته نماند که سطح فعلی قیمت نسبت به سقف ماهانه ثبت شده در جولای 2023، حدود 23 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array