به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم ارائه‌دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment)، در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی X اعلام کرده است که میانگین کارمزد شبکه پرداخت شده برای پردازش تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین اتریوم (ETH) تا پایین‌ترین سطح خود در سال جاری کاهش یافته است.

«کارمزد شبکه اتریوم (ETH) با قیمت 1.15 دلار برای هر تراکنش، به پایین‌ترین سطح در سال 2023 رسیده است. از لحاظ تاریخی، زمانی که گردش اتریوم (ETH) در بازار مقرون به صرفه‌تر می‌شود، شاهد افزایش کاربردپذیری یک ارز خواهیم بود. این افزایش کاربردپذیری می‌تواند به نوبه خود منجر به ارتقای سطوح ارزش بازار این دارایی شود.»

— (santimentfeed@)؛ 23  سپتامبر 2023

در زمان نگارش این مطلب، میانگین کارمزد پرداخت‌شده برای تکمیل هر تراکنش در این بلاکچین لایه 1 (L1) معادل ​​0.98 دلار است. نیمه اول سال جاری، با افزایش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای اتریوم و در نتیجه کارمزدهای آن همراه بود. این جهش در درجه اول به راه‌اندازی میم کوین معروف په‌په (PEPE) در شبکه اتریوم در تاریخ 15 آوریل (26 فروردین) نسبت داده می‌شود.

ارزش په‌په کوین (PEPE) ظرف چند هفته پس از عرضه، بیش از 6500 درصد افزایش یافت و همین امر، موجب جهش چشمگیر کارمزد تراکنش در شبکه بلاکچین اتریوم شد. طبق داده‌های سنتیمنت، تا روز 5 می (15 اردیبهشت)، این رقم به 14 دلار رسیده بود. با این حال، با فروکش کردن این جنون کم سابقه و همزمان با آغاز روند دامپ این دارایی در بازار توسط سرمایه‌گذاران، فعالیت کاربران در بستر شبکه اتریوم افت زیادی را تجربه کرد. از زمان اوج ثبت شده در روز 5 می، میانگین هزینه‌های گس پرداختی به ازای هر تراکنش در این زنجیره تا 19 درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، هزینه‌های گس شبکه اتریوم برابر 14 GWEI است. جالب است بدانید این رقم روز 5 می، حدود 132 GWEI بود.

کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم
منبع: Dune Analytics

با توجه به کاهش اخیر فعالیت‌های درون زنجیره‌ای و کاهش همزمان هزینه‌های گس، شبکه اتریوم وارد مرحله تورم شده است. این وضعیت در حقیقت نشان می‌دهد که توکن‌های جدید اتر در حال تولید و واردشدن به مجموعه در گردش شبکه این رمزارز هستند. طبق گزارش ultrasound.money، تنها طی یک هفته گذشته موجودی در گردش اتر (ETH) 6079 واحد افزایش یافته است.

عرضه در گردش اتریوم
منبع: Ultrasound.money

حرکت آهسته اتریوم (ETH) در حاشیه بازار

رمزارز اتر (ETH) که همچنان در محدوده قیمتی باریکی در نوسان است، در زمان انتشار این مطلب، با قیمت 1592 دلار معامله می‌شود که افت 2.35 درصدی در بازه هفتگی را نشان می‌دهد. در حالی که احساسات در میان معامله‌گران بازار اسپات عمدتاً نزولی است، اندیکاتور حرکت جهت‌دار یا Directional movement index که به اختصار DMI نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که در نمودار روزانه فعالیت فروش از میزان خرید و انباشت این دارایی پیشی گرفته است.

در حال حاضر، قدرت فروشندگان (قرمز) معادل 28.66 و بالاتر از عدد 12.61 قدرت خریداران (سبز) است. اندیکاتور میانگین حرکت جهت‌دار متوسط (زرد)، که بالاتر از سطح 25 قرار دارد، تأیید می‌کند که روند توزیع اتر (ETH) در میان معامله‌گران روزانه قوی است.

نمودار قیمت اتریوم

علاوه بر این، خط فوقانی در اندیکاتور آرون (Aroon Up Line ) که در نمودار با رنگ آبی نشان داده شده است، از تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) روندی نزولی را در پیش گرفته است. در زمان انتشار این مطلب، این اندیکاتور معادل 14.29 درصد تعیین شده است. وقتی خط Aroon Up نزدیک به صفر باشد، روند صعودی ضعیف است و آخرین رکورد آن مدت‌ها پیش به ثبت رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array