به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از انتشار گزارش مشاغل که نشان داد ایالات متحده کمتر از حد انتظار شغل ایجاد کرده است، دلار به پایین‌ترین حد در شش هفته اخیر سقوط کرد. به این ترتیب قیمت طلا با توجه به همبستگی منفی با شاخص دلار، افزایش یافت.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 10:45 روز 13 آبان هر اونس طلا در کانال 1992 دلار و 72 سنت ثابت مانده است، باید دید پس از بازگشایی بازار به سوی سقف‌های جدید حرکت خواهد کرد یا خیر.

در واقع فروشندگان بازیگران غالب بازار معاملات آتی فیزیکی طلا بودند. با این حال، کاهش شدید شاخص دلار بیش از فشار فروش بر بازار اثر گذار بوده و باعث شد که طلا در طول روز به طرف سقف‌های قبلی حرکت کند. به نظر می‌رسد فلز زرد زمینه را برای ثبت رکوردهای جدید در ماه نوامبر فراهم می‌کند.

طلا در معاملات امروز ابتدا به بالای 1991 دلار صعود کرد. بسته شدن روزانه بالای 1991 روند صعودی روزانه را تایید می‌کند و بسته شدن حداکثر سه روزه بالاتر از سطح 1984 دلار قدرت بیشتری را نشان می‌دهد.

پس از رشد 10.3 درصدی طلا تنها در 10 روز، فلز گرانبها در یک کانال صعودی کوچک در محدوده 2024 تا 2041 در حال پیشرفت است. با توجه به موقعیت فعلی کانال، طلا می‌تواند به حفظ این الگو ادامه دهد و همچنان به منطقه هدف بالاتری برسد.

روند کنونی طلا کماکان صعودی

طلا از زمانی که در ماه گذشته پس از اصلاح به پایین‌ترین سطح رسید، به سرعت در حال افزایش است که نشان دهنده اشتیاق خریداران برای ورود به بازار است. هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این روند تغییر کرده یا در حال تغییر جهت باشد.

در صورتی که طلا به زیر منطقه 1983 دلار برسد، می‌توانیم بگوییم احتمال دارد فلز زرد وارد کانال کاهشی شود، که در این صورت احتمالاً تداوم کاهش به سمت مناطق حمایتی با پتانسیل پایین‌تر وجود خواهد داشت. اولین سطح حمایتی، پایین‌ترین قیمت سه روزه در 1970 دلار خواهد بود. اگر این حمایت به سمت نزولی شکسته شود، حمایت‌های بعدی در سطوح 1953 تا 1947 دلار قرار دارند.

تاثیر گزارش مشاغل ضعیف و تنش‌های ژئوپلیتیکی بر طلا

پس از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده که نشان داد این کشور کمتر از حد انتظار شغل ایجاد کرده است، دلار به پایین‌ترین حد در شش هفته اخیر سقوط کرد. گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار منجر به کاهش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده شد. بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری نیروی محرکه کاهش قوی دلار بود.

این گزارش باعث شد که سرمایه‌گذاران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کنند که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ‌های بهره را در دسامبر افزایش نخواهد داد. برخی از تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو احتمال دارد به طور کامل به افزایش نرخ‌های خود پایان دهد و در عین حال نرخ بهره بالا را دست نخورده نگه دارد.

کاهش امروز دلار قابل توجه بود و عواملی که باعث کاهش ارزش دلار شدند می‌توانند منجر به کاهش بیشتر شاخص شوند. اگر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اوکراین با تضعیف دلار ادامه یابد، ترکیبی از عواملی کنار هم قرار خواهند گرفت که می‌توانند طلا را به میزان قابل توجهی بالاتر برده و در نتیجه فلز زرد رکورد جدیدی به ثبت برساند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array