به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دولت چین روز 11 اکتبر (19 مهر) یک پارک صنعتی را برای توسعه اکوسیستم یوان دیجیتال افتتاح کرده است. این اولین پارکی است که به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) این کشور اختصاص یافته و e-CNY نامیده شده است.

این پارک صنعتی در منطقه لوهو (Luohu ) شهر شنژن و در مجاورت هنگ کنگ واقع شده است و با نه نفر ساکن، در حال افتتاح است. بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی منتشر شده، دولت منطقه‌ای لوهو از وجود 10 طرح ابتکاری برای تقویت توسعه اکوسیستم “یوان دیجیتال” خبر داده است که شامل راه‌حل‌های مختلف پرداخت، قراردادهای هوشمند، کیف پول‌های سخت و ارتقای یوان دیجیتال می‌شود.

مشوق‌های دولتی برای جذب ساکنین پارک صنعتی RMB

در این راستا، دولت محلی طرح‌های تشویقی برای ساکنان این منطقه ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به اجاره رایگان تا سه سال اشاره کرد. بانک‌های تجاری نیز می‌توانند تا 20 میلیون یوان (2.7 میلیون دلار) برای استقرار شعب خود در این منطقه دریافت کنند؛ استارتاپ‌ها نیز واجد شرایط دریافت کمک هزینه تا سقف 50 میلیون یوان (6.9 میلیون دلار) هستند. کل بودجه حمایتی اختصاص داده شده دولت 100 میلیون یوان (13.7 میلیون دلار) است و افزون بر آن، وام‌هایی با نرخ بهره کم نیز در نظر گرفته شده است.

موسساتی مثل هنگ‌بائو (Hengbao)، ووهان تیانو اینفورمیشن (Wuhan Tianyu Information) و لاکالا پیمنت (Lakala Payment) از اولین ساکنان این پارک هستند. دو شرکت اول کارت‌های پرداخت را تولید می‌کنند و لاکالا یک پردازشگر پرداخت و شریک ویزا است.

کنفرانس مطبوعاتی پارک صنعتی

در یک کنفرانس مطبوعاتی که در کلانشهر جنوبی چین در شنژن برگزار شد اعلام شد که پارک صنعتی دیجیتال RMB شنژن به طور رسمی فعالیت خود را روز چهارشنبه آغاز کرده است.

ژنگ ژائوشیانک (Zeng Zhaoxiang) معاون اجرایی اطلاعات ووهان تیانیو به چاینا دیلی گفت:

«امیدواریم بتوانیم در زنجیره صنعتی به یک تاثیر هم‌افزایش قابل قبول دست یابیم و به طور مشترک در مسیر توسعه این پارک صنعتی قدم برداریم.»

چین تاکنون اقدامات زیادی را برای ترویج استفاده از یوان دیجیتال انجام داده است که به طور رسمی در مرحله آزمایشی قرار دارد. بیست و شش شهر در این طرح آزمایشی شرکت دارند و CBDC تاکنون توسط 5.6 میلیون بازرگان مورد استفاده قرار گرفته است که احتمالاً به لطف مشوق‌های دولتی و پیشرفت‌های مستمر این فناوری حاصل شده است.

افزون بر این، اپلیکیشن یوان دیجیتال اخیراً گزینه‌ای را برای گردشگران اضافه کرده است تا بتوانند از ویزاکارت و مسترکارت برای شارژ کیف پول خود استفاده کنند. با این وجود، ایجاد 261 میلیون کیف پول دیجیتال یوان تا سال 2022 رقمی است که نشان می‌دهد پذیرش آن روند کندی را طی می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array