به گزارش ایران دکونومی، طبق قانون مودیان مالیاتی می‌بایست اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان هر دوره (فصل) ارائه دهند. اما به دلیل مصادف شدن 15 تیرماه با روز پنجشنبه و همچنین در راستای تکریم مودیان مالیاتی و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور این مهلت تا ۲۶ تیرماه تمدید شده است.

مودیان مالیات بر ارزش افزوده با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir نسبت به انجام تکالیف قانونی خود و ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

کلیات مهلت اظهارنامه مالیاتی کسب و کارها و اشخاص

  • مطابق ضوابط مالیاتی، ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل انجام شود. همچنین، ارائه اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی مجاز است. افراد حقیقی نیز می‌توانند اظهارنامه خود را تا خرداد ماه سال بعد ارائه کنند.
  • در صورت انحلال اشخاص حقوقی، اظهارنامه انحلال باید تا شش ماه پس از ثبت انحلال در اداره ثبت شرکت ارائه شود. اظهارنامه وقف، حبس و نذر نیز باید تا ۳ ماه پس از تاریخ انعقاد قرارداد یا فوت موصی ارائه شود.
  • ارائه اظهارنامه عدم درآمد شغلی تا آخر تیرماه مجاز است. همچنین، اظهارنامه املاک و سرقفلی باید تا ۳۰ روز پس از تاریخ انجام معامله ارائه شود. اظهارنامه درآمد اتفاقی نیز تا آخر اردیبهشت سال بعد قابل ارائه است.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array