به گزارش ایران دکونومی، تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برای پرداخت وام اشتغال 200 میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه 60 ، ظهر امروز چهارشنبه در محل معاونت زنان به امضا رسید.

با اعطای این تسهیلات زوجین دهه شصتی تشویق می‌شوند که با مهاجرت معکوس به روستاها و بهره گیری از این تسهیلات 200 میلیون تومانی با کارمزد کم، به رونق روستا کمک کنند.

 ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاستهای جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می شود. این تسهیلات با بهره بانکی چهار درصد در سال جاری پرداخت می شود.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد اعطای این تسهیلات افزود: باتوجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهرها مهاجرت می کنند این تفاهمنامه در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستائیان بسیار موثر خواهد بود.وی همچنین گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانکها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array