به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند استرالیایی که برای مدت‌ها ادعا می‌کرد ساتوشی ناکاموتو، مخترع بیت کوین است، اعتراف کرده است که اسنادی را برای اثبات ادعای خود جعل کرده است.

همانطور که پیش از این در گزارش‌ها به اطلاع رساندیم، در پی شکایت اتحادیه ثبت اختراع باز ارزهای دیجیتال (COPA) از کریگ رایت، یک دادگاه بریتانیایی بر آن شد که پرده از این راز چند ساله بردارد.

در دادگاه کریگ رایت چه گذشت؟

در پی این شکایت جنجالی، کریگ رایت تحت بازجویی‌های سختی قرار گرفت و در نهایت به جعلی بودن چندین سندی اعتراف کرد که به عنوان مدرک برای اثبات ادعای خود ارائه کرده بود. این افشاگری پس از آن صورت گرفت که تیم حقوقی COPA به تناقضات و ناهماهنگی‌هایی در اسناد ارائه شده پی برد. برای مثال در برخی از این اسناد از فونت‌ها یا فناوری‌هایی استفاده شده است که ظاهراً در زمان مورد اشاره در سند، اصلاً وجود نداشته است.

کریگ رایت

رایت این تناقضات را به عوامل متعددی مانند اشتباهات وکلای قبلی پرونده، اقدامات خرابکارانه کارمندان سابق ناراضی و تغییرات غیرقانونی وارد شده در اسناد با کمک هکرها نسبت داد.

تبعات اعترافات اخیر برای رایت

اعتراف رایت به جعلی بودن برخی از اسناد بی‌شک اعتبار او را به‌شدت زیر سوال خواهد برد، به ویژه اینکه او یک متخصص امنیت اطلاعات است، به علاوه، دادگاه از قابلیت‌های فنی رایت، مانند توانایی او در تغییر فراداده‌های سند آگاه شده است. با توجه به اینکه با این شرایط، هر سندی که رایت پس از این در دفاع از خود ارائه می‌کند بیشتر مورد موشکافی قرار خواهد گرفت، به ننتیجه رسیدن این پرونده حتماً پیچیده‌تر خواهد شد.

علیرغم این ضربه، رایت هنوز نقشی حیاتی در پرونده‌های حقوقی مختلف در دادگاه‌های متعدد در چندین کشور مانند ایالات متحده، نروژ و بریتانیا ایفا می‌کند. سرمایه‌گذاران ناشناس این شکایت‌ها، شاهد هستند که رایت برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان ساتوشی ناکاموتو، تیم حقوقی بزرگی را جمع‌آوری کرده است.

اگرچه ادعاهای رایت و آشفتگی قضایی ناشی از آن، پیامدهایی فراتر از چهارچوب دادگاه به همراه خواهد داشت، اما بیشترین تاثیر آن بر بیت کوین و آینده آن خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array