به گزارش ایران دکونومی، در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، تفاهم‌نامه‌ای بین بانک مسکن و دیجی پی به امضا رسید که مطابق آن، مشتریان فعال بانک مسکن می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان به صورت BNPL (الان بخر، بعداً پرداخت کن) دیجی‌پی استفاده کنند و پرداخت آن را در یک یا چهار مرحله انجام دهند.

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: «در آغاز این راه قرار داریم و با قراردادی یکساله همکاریمان را آغاز کرده‌ایم. در اولین مرحله صد هزار نفر از مشتریان بانک مسکن می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از اعتبار دیجی‌پی استفاده کنند.»

مرکزی

وی افزود: «یکی از روش‌هایی که دیجی‌پی برای ارائه سرویس BNPL در نظر گرفته است، روش حفاظت شده یا سکیورد است که بازپرداخت اعتبار را هم تضمین می‌کند. در این روش یا باید رتبه اعتباری افراد در  دیجی‌پی سنجیده شود که این رتبه از رفتار هر فرد در اکوسیستم دیجی‌کالا و دیجی‌پی و سایر سرویس‌‌دهنده‌های دیجی‌کالا ارزیابی می‌شود، یا از طریق نهاد یا شخصی تضمین شود. حالا بانک مسکن تضمین مشتریان خود را به عهده گرفته است.»

براساس گفته‌های مدیرعامل دیجی پی این اعتبار از دیجی پی تامین می‌شود و در واقع بانک مسکن تامین کننده اعتبار نیست، اما در نهایت بانک مسکن با دیجی‌ پی طرف است.

سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن نیز در این خصوص گفت: «ما بانکی با بیش از هشتاد سال سابقه هستیم و تنها تمرکز ما روی خرید مسکن برای کاربران نیست و در تلاشیم در سایر حوزه‌ها نیز وارد شویم، چون پتانسیل توسعه در بانک مسکن بسیار بالاست.»

او توضیح داد: «فعلاً سقف اعتباری ۵۰ میلیون تومان است که بین یک قسط تا ۴ قسط و بدون سود پرداخت خواهد شد و پیش پرداخت آن نیز ۲۵ درصد است. در واقع ما می‌خواهیم از نقش تسهیلگری دیجی‌پی برای تسهیل امور مشتریانمان استفاده کنیم.»

حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا اضافه کرد: «امیدواریم این تفاهم‌نامه همکاری امکان باز شدن ظرفیت‌های جدیدی برای هر دو سوی تفاهم‌نامه و کاربران آن را فراهم کند.»

محمدی افزود: «مشتریان بانک مسکن می‌توانند از اعتبار خود در تمام درگاه‌های متصل به دیجی‌پی استفاده کنند و خرید آنها محدود به خرید کالا از دیجی‌کالا نیست. حوزه سفر، پزشکی، کالای دیجیتال، گرشگری، لوازم خانه و تمام پذیرندگانی که در سایت دیجی‌پی آورده شده شامل این اعتبار می‌شوند.»

بانک مرکزی

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array