به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بنیاد dYdX، یک موسسه مستقل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که برای پشتیبانی از پروتکل dYdX تأسیس شده است، که اخیراً یک شبکه آزمایشی عمومی برای آخرین نسخه خود، v4 راه‌اندازی کرده است. به گفته این بنیاد، این امر dYdX را برای راه‌اندازی قریب الوقوع شبکه اصلی v4 جلوتر از برنامه قرار می‌دهد، چیزی که بنیاد ادعا می‌کند نشان دهنده تمرکززدایی کامل برای dYdX است.

همانطور که کوین تلگراف اخیراً گزارش کرده است، راه‌اندازی شبکه آزمایشی در 5 جولای (14 تیر) چهارمین نقطه عطف از پنج نقطه عطف dYdX در رودمپ به سمت تمرکززدایی در سال گذشته است.

در نسخه لایو فعلی خود، dYdX هنوز تا حدی متمرکز در نظر گرفته می‌شود. در حالی که در واقع هیچ یک از دارایی‌های کاربر را در اختیار نمی‌گیرد، اما همچنان از یک دفتر سفارش متمرکز و سیستم تطبیق استفاده می‌کند. جدیدترین نسخه، پس از راه‌اندازی کامل، ظاهراً این مشکل را حل می‌کند.

در حال حاضر، dYdX روزانه کمی بیش از 1 میلیارد دلار وجوه جابه‌جا می‌کند و بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان برای اوراق قرضه بدون تاریخ سررسید در نظر گرفته می‌شود.

dYdX

در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف در کنفرانس انجمن اتریوم در پاریس، مدیر عامل بنیاد dYdX، چارلز دی هاوسی، (Charles d’Haussy) در مورد حرکت به سمت تمرکززدایی کامل و معنای آن برای ارائه دهندگان متمرکز دائمی بحث کرد.

داوسی گفت: “آنها رقبای پروتکل dYdX نیستند و افزود: فکر می‌کنم آنها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. آنها در اوایل از بازار حمایت کرده‌اند. ما نباید فراموش کنیم که پرپچوالز (Perpetuals) توسط بیتمکس (BitMex) اختراع شد که یک موجودیت متمرکز است.”

مدیر عامل، وضعیت فعلی صنعت را انتقالی توصیف کرد و گفت که به سمت اختلال غیرمتمرکز پیش می‌رود.

با این حال، او به سرعت اشاره کرد که این لزوماً سازمان‌های متمرکز را در رقابت با دیفای قرار نمی‌دهد. از نظر او، نه تنها برای هر دو طرف فضایی برای همزیستی وجود دارد، بلکه فرصت‌هایی برای همکاری وجود دارد که به طور کلی می‌تواند به نفع مشتریان ارزهای دیجیتال باشد.

وی افزود، چه در ماه‌های آینده و چه در چند سال آینده، انتظار دارد صرافی‌های متمرکز به عنوان دروازه‌ای برای صرافی‌های غیرمتمرکز عمل کنند.

“من قطعاً می‌توانم دنیایی را تصور کنم که در آن ممکن است یک نهاد متمرکز با KYC یا همان احراز هویت و پروفایل‌های ریسک برای مشتریان، معاملات داخلی را ارائه دهد. شاید آنها با یکپارچگی ساده‌تر و اتصال از صرافی متمرکز به دیفای، تجربه بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.”

مدیرعامل با استفاده از ایده موسسات بانکداری مالی سنتی چند خدمتی به عنوان مثال توضیح داد که وضعیت پیشنهادی غیرعادی نخواهد بود.

“اگر امروز در بانک خود به این موضوع فکر می‌کنید، کار اصلی بانک شما سپرده شماست و بانک شما به شما بیمه می‌فروشد، بانک شما به شما وام مسکن می‌فروشد، بانک شما چیزهای مختلفی را به شما می فروشد.”

به گفته داوسی، الگوی امور مالی این است که با یک تجارت اصلی، شروع کنید و سپس خدمات مرتبط را در کنار آن پیدا کنید.

او این مورد را راه مثبتی برای اکوسیستم می‌نامد، تا زمانی که مردم را قادر می‌سازد تا خدمات رمزارزی را به روشی که برای آنها کار می‌کند استفاده کنند.

به گفته داوسی، “مردم می‌خواهند چیزها را به روش‌های مختلف مصرف کنند و اگر برای شما راحت‌تر است یا اگر احساس راحتی می‌کنید که یک نهاد به شما کمک می‌کند تا تجربه رمزارز خود را مدیریت کنید و این موجودیت دسترسی شما را به دیفای فراهم می‌کند، فکر می‌کنم این عالی است.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array