به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فردی که خود را نادیر حجرابی (Nadir Hajarabi) می‌نامد، ادعا می‌کند قبلاً برای ورلد کوین (Worldcoin) کار می‌کرده است و می‌گوید که پروژه تأیید هویت انسانی ممکن است در حین کار خود مرتکب اعمال غیرقانونی شده باشد.

در یک ویدیوی یوتیوب در 23 آگوست (1 شهریور)، حجرابی گفت که شاهد فعالیت‌های بسیار مشکوک در ورلد کوین، از جمله مسائل غیرقانونی قبل از خروج از پروژه و قبل از راه‌اندازی توکن آن در 24 جولای (2 مرداد) بوده‌ است. آنها ادعا کردند که این سازمان برخی از موارد را در اختیار دارد. به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد ورلد کوین، با مقامات در حوزه‌های قضایی مختلف صحبت می‌کردند.

به گفته حجرابی، پروژه ورلد کوین یک اجرای وحشتناک داشت که شامل بخش‌هایی قبل از انتشار وایت پیپر بود. آنها گفتند که با مدیر عامل ورلد کوین و تیم حقوقی سازمان تماس گرفتند، اما پاسخ رضایت‌بخشی برای اختلافات ادعا شده در مأموریت آن دریافت نکردند.

حجرابی به کوین تلگراف گفت: “برای کار سخت و طاقت فرسا در طول ETHCC و ETH Global پولی دریافت نکرده‌ام، به همین خاطر شروع به طرح سؤال کردم. این عادلانه نیست و من در سکوت مورد آزار و اذیت و مورد سوء استفاده مالی قرار نخواهم گرفت. حتی اگر دسترسی من محدود باشد، من برای آنچه که شایسته من است صحبت خواهم کرد. شرکتی که تظاهر به حل بی عدالتی مالی می‌کند، قرار نیست به کارگران آسیب مالی وارد کند”

ورلد کوین

کوین تلگراف نتوانست به طور مستقل ادعاهای حجرابی را که شامل ارائه خدمات تخصصی به شرکت می‌شد، تأیید کند. عکسی که در X (توئیتر سابق) پست شده بود به نظر می‌رسید که آنها را با یکی از گوی‌های اسکن عنبیه پروژه نشان می‌دهد. کانال یوتیوب آنها، که در سپتامبر 2013 (شهریور 1392) ایجاد شد و تنها یک ویدیو را با اتهامات علیه ورلد کوین نشان داد. یک حساب X که به نظر می‌رسید توسط همان فرد کنترل می‌شد، عکسی از ETHGlobal Paris با نام حجرابی و وابستگی به ورلد کوین منتشر کرد.

به نظر می‌رسد که صفحه لینکدین حجرابی به همان فرد در ویدیوی یوتیوب متصل است – یک شخص ساکن پاریس با تجربه در توکن‌های غیرقابل تعویض، پروژه‌های وب 3 و قراردادهای هوشمند است. کوین تلگراف برای اظهار نظر با ورلد کوین تماس گرفت اما تا زمان انتشار این خبر پاسخی دریافت نکرد.

پروژه ورلد کوین با هدف تشخیص افراد واقعی از ربات‌ها با ارائه اسکن شبکیه برای تأیید هویت آغاز شد. بیش از 2 میلیون ثبت نام قبل از راه اندازی توکن ورلد کوین در ماه جولای (تیر) وجود داشت.

قبل از راه اندازی توکن و فرآیند تأیید ورلد کوین، بسیاری در داخل و خارج از فضای کریپتو از این پروژه انتقاد کردند و به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی در مورد داده‌های کاربر اشاره کردند. طبق گزارش‌ها، اداره نظارت بر حفاظت از داده‌های ایالتی باواریا (Bavarian) در نوامبر 2022 (آبان 1401) تحقیق در مورد ورلد کوین را آغاز کرد، در حالی که طبق گزارش‌ها، کمیسیون ملی فرانسه در انفورماتیک، روش‌های جمع آوری داده‌های آن را مشکوک خواند. دفتر کمیسر اطلاعات در بریتانیا نیز نگرانی‌های مشابهی را در مورد این پروژه مطرح کرده است.

در ماه آگوست (مرداد)، وزیر امنیت داخلی کنیا اعلام کرد که این کشور عملیات محلی ورلد کوین را تا زمانی که مقامات فرصتی برای ارزیابی هرگونه خطر احتمالی برای ساکنان داشته باشند، به حالت تعلیق در می‌آورد که طبق گزارش‌ها شامل حمله و توقیف تجهیزات سازمان می‌شود. آژانس دسترسی به اطلاعات عمومی آرژانتین بعداً با اشاره به نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی، تحقیقاتی را در مورد جمع‌آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های مشتریان ورلد کوین اعلام کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array