به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جک دورسی، مالک پیشین توییتر، باور دارد که “اداره کردن این پلتفرم کار بسیار سختی است”.

هم‌بنیان‌گذار شبکه اجتماعی توییتر بعد از جنجال‌های اخیری که بر سر محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایلان ماسک به‌وجود آمده، اعلام کرد که “اداره کردن این پلتفرم کار سختی است و به این آسانی که به‌نظر می‌رسد، نیست”.
بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی در برابر این محدودیت‌های شدید ماسک واکنش منفی نشان داده و حتی موج عظیمی به پلتفرم‌های جایگزینی مانند BlueSky و Mastodon مهاجرت کرده‌اند.

جک دورسی

جک دورسی با انتشار توییتی نوشت: “چنین استرسی رو حتی واسه دشمنم نمیخوام! مطمئنم که اعضای تیم توییتر با توجه به شرایط سختی که دارن، تمام تلاششون رو میکنن تا اوضاع رو به‌خوبی مدیریت کنن. از دور قضاوت کردن عملکرد آدما خیلی آسونه، منم قبلاً این اشتباه رو کردم. اما میدونم که هدف نهایی رشد و توسعه توییتره، فقط همین.”

ایلان ماسک در روز شنبه اعلام کرده که بود که محدودیت‌های موقتی را برای مشاهده روازنه توییت‌ها در این پلتفرم اعمال خواهد کرد.
براساس این محدودیت‌ها، اکانت‌های احرازهویت شده توییتر بلو تا 10 هزار توییت، اکانت‌های کاربران معمولی تا 1000 توییت و اکانت‌های تازه ثبت‌نام کرده مجاز به مشاهده 500 توییت در روز هستند.
همچنین از این پس مشاهده توییت‌ها برای افرادی که در این شبکه اجتماعی حساب کاربری ندارند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

تنها چندساعت پس از گزارش هزاران نفر از کاربران آمریکا و بریتانیا از اختلالات به‌وجود آمده در توییتر، این تغییرات به‌صورت رسمی اعلام شده بود.

جک دورسی

پیشنهاد سازنده جک دورسی برای توییتر

همچنین دورسی اعلام کرد که “امیدوار است که توییتر نیز مانند بیتکوین براساس پروتکل‌های امنیتی ضدسانسور عمل کند و به آنها منتقل شود، زیرا چنین تغییری برای حفظ اینترنت آزاد ضروری است”.

جک دورسی که هم‌بنیان‌گذار توییتر است، در نوامبر سال 2021، پس از 15 سال (از سال 2006 تا 2021) از سمت مدیرعاملی این پلتفرم کناره‌گیری و پاراگ اگراوال را به‌عنوان جایگزین خود منصوب کرد.
البته پس از تصاحب توییتر توسط ماسک به قیمت 44 میلیارد دلار، این فرد از سِمت خود اخراج شد!

ایلان ماسک چندین بار تعداد توییت‌های مجاز قابل مشاهده روزانه را تغییر داد و اعلام کرد این اقدامات “صرفاً برای محافظت از داده‌های توییتر و کاربران آن در برابر سازمان‌ها و مؤسساتی است که از این اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند”.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array