به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت در بخشی از پست مربوط به راهنمای استفاده از هوش مصنوعی (AI) در اپلیکیشن‌های ویندوز، به توسعه دهندگان آموزش داده است چگونه دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را به برنامه‌های خود اضافه کنند. با این اقدام شاهد حضور هوش مصنوعی مایکروسافت در طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی خواهیم بود.

مستندات مایکروسافت حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد با وارد کردن توسعه‌دهندگان به دنیای API کوپایلت و ترویج استفاده از نسخه ابری و تراشه‌های جدید و قدرتمند سری اسنپدراگون ایکس موجود در برخی دستگاه‌ها، کاربرد ابزار هوش مصنوعی جدید خود را بیش از پیش گسترش دهد.

کوپایلت مایکروسافت

کوپایلت چگونه به اپ‌های ویندوزی اضافه می‌شود؟

در بخش سوالات متداول این پست، مایکروسافت در پاسخ به سوال “چگونه می توانم هوش مصنوعی را در برنامه کلاینت ویندوز خود ادغام کنم؟ گفته است:

«ادغام هوش مصنوعی در برنامه ویندوز شما از طریق دو روش اصلی امکان پذیر است: یکی مدل محلی و دیگری مدل مبتنی بر ابر. یعنی یا می‌توانید از مدل هوش مصنوعی پیش‌ساخته‌ محلی استفاده کنید یا اینکه مدل سفارشی خود را با استفاده از پلتفرم‌هایی مثل TensorFlow یا PyTorch آموزش دهید و ازطریق OnnxRuntime  آن را به اپلیکیش خود اضافه کنید.» در ادامه این متن مایکروسافت تاکید کرده است که هسته‌ کوپایلت ویندوز (Windows Copilot Runtime) نیز  APIهایی برای عملکردهای مختلف ازجمله تشخیص متن با کمک قابلیت OCR یا استفاده از مدل Phi Silica به شما ارائه خواهد کرد.»

گفتنی است که قابلیت OCR به مدل‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد متن یا تصویر ارائه شده روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کرده و آن را بازتولید کنند. به علاوه، مدل Phi Silica  یک مدل زبانی خاص است که مایکروسافت به‌طور ویژه برای کوپایلت پلاس توسعه داده است. مایکروسافت در ادامه این راهنمای جدید، به توضیح ماهیت مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و واحد پردازش عصبی (NPU) و نیز شیوه‌های استفاده از آن‌ برای توسعه‌دهندگان پرداخته است.

مایکروسافت امید دارد با این توضیحات توسعه دهندگان ترغیب شوند دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنند و یا امکان استفاده از آن را با اضافه کردن دکمه‌ای با نام Copilot به طور مستقیم در اختیار کاربرانشان قرار دهند یا اینکه از بخش‌هایی از قابلیت‌های این هوش مصنوعی مثل تولید تصویر DALL-E 3  بهره بگیرند.

منبع: learn.microsoft

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array