به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اعلام پشتیبانی آن‌استاپبل دامینز (Unstoppable Domains) از نام‌های دامنه .eth توسط سرویس نام اتریوم (ENS)، این دو از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی هستند که دامنه‌های غیرمتمرکز وب 3 را تامین می‌کنند.

این دو ارائه‌دهنده خدمات، ستون‌های اصلی در فضای دامنه وب 3 بوده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تا نام‌های دامنه قابل خواندن برای انسان و آدرس‌های کیف پول ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. همچنین دامنه‌های غیرمتمرکز به عنوان یک نمایه در سراسر اکوسیستم وب 3 عمل می‌کنند و مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را به وجود می‌آورد.

همانطور که کوین تلگراف قبلاً بررسی کرده بود، دامنه‌های آن‌استاپبل و ENS مجموعاً 6 میلیون ثبت دامنه را در اوایل سال 2023 به خود اختصاص داده‌اند، که با افزایش چشمگیر ثبت نام از سال 2022 (1401) به بعد است.

کاربران اکنون می‌توانند نام‌های .eth را از طریق آن‌استاپبل با روش‌های پرداخت و قابلیت‌های اضافه شده خریداری کنند تا مدیریت دامنه‌های ENS را ساده‌تر کنند. همه دامنه‌های .eth خریداری‌شده از آن‌استاپبل از طریق قرارداد هوشمند ENS ثبت می‌شوند و دارای عملکردی مشابه با دامنه‌های ثبت‌شده مستقیم از طریق ENS هستند.

eth

کاربران همچنین می‌توانند دامنه‌های .eth را از طریق آن‌استاپبل بدون اتصال آنها به کیف پول اترموجود خریداری کنند. این امر توسط آن‌استاپبل وولت (Unstoppable Vault) ارائه شده است، یک پیشنهاد که به کاربران امکان می‌دهد تا دامنه‌های وب 3 را بدون داشتن کیف پول رمزارزی ایمن کنند.

کاربران ENS همچنین می‌توانند از مکانیسم تمدید خودکار از طریق آن‌استاپبل بهره ببرند و نیاز به تمدید دامنه‌های .eth در زنجیره و احتمال از دست دادن دامنه را در نتیجه لغو کنند.

همچنین ادغام با آن‌استاپبل به کاربران .eth این امکان را می‌دهد که دامنه وب 3 مورد نظر خود را با چندین روش پرداخت مختلف، از بیت کوین و 12 ارز دیجیتال مختلف گرفته تا گزینه‌های پرداخت فیات معمولی، از جمله کارت‌های اعتباری، گوگل پی (Google Pay)، پی پل (PayPal) و اپل پی (Apple Pay) خریداری کنند.

آن‌استاپبل همچنین در حال توسعه ابزارهای مدیریت دامنه .eth است که شامل توانایی تنظیم آدرس‌های ارزهای دیجیتال، مدیریت داده‌های پروفایل روی زنجیره و انتقال دامنه‌های .eth می‌شود.

اعلامیه‌ای که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که کاربرانی که دامنه‌های .eth را از طریق آن‌استاپبل خریداری می‌کنند، می‌توانند از ادغام‌های ENS استفاده کنند. با این حال، دامنه‌های .eth خریداری شده از طریق آن‌استاپبل با 800 ادغام آن‌استاپبل یا بیشتر کار نمی‌کنند.

آن‌استاپبل همچنین از تعدادی دامنه وب 3 از جمله NFT، کریپتو، ولت، دائو، بیت کوین، پالیگان، بایننس آمریکا و بلاکچین پشتیبانی می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array