به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت سایفر ماینینگ (Cipher Mining) از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه استخراج بیت کوین است که سهام آن به صورت عمومی عرضه شده است. این شرکت اخیراً با یک سرمایه‌گذاری عظیم گستره فعالیت‌های خود در این حوزه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

شرکت سایفر روز 18 دسامبر (27 آذر) اعلام کرد که با امضای یک توافقنامه جدید، تعداد 37396 واحد ماینر Antminer T21 را از غول ماینینگ چینی بیت‌مین (Bitmain) خریداری خواهد کرد. در این اطلاعیه آمده است که انتظار می‌رود تجهیزات جدید ماینینگ خریداری شده تا نیمه اول سال 2025 ظرفیت ماینینگ شرکت را به 7.1 اگزاهش در ثانیه (EH/s) برساند.

به گفته تایلر پیج (Tyler Page)، مدیر عامل سایفر، این خرید به شرکت اجازه می‌دهد تا اولین ریگ 135 مگاواتی (MW) خود را در سایت تازه خریداری شده Black Pearl مستقر کند. سایفر قول خرید 45706 ماینر دیگر را نیز داده است که ظرفیت 8.7 EH/s را در سال 2024 برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

سایفر ماینینگ

مدیر عامل شرکت خاطرنشان کرد: این خرید به سایفر اجازه می‌دهد تا قیمت ریگ‌های ماینینگ را در قیمت “بسیار جذاب” 14 دلار به ازای هر تراهش (TH) تثبیت کند. وی افزود:

«ما در حال کنترل بزرگترین هزینه سرمایه‌ای خود هستیم و سعی می‌کنیم قیمت را در آستانه بازار صعودی بیت کوین در شرایط مطلوبی تثبیت کنیم.»

تلاش سایفر برای گسترش دامنه فعالیت‌های ماینینگ شرکت

این سرمایه‌گذاری گواهی بر چشم‌انداز صعودی سایفر در بازار بیت کوین است. گزارش شده است که در ماه نوامبر 2023، این شرکت یک قرارداد دیگر برای خرید یک سایت جدید در تگزاس به مبلغ 7 میلیون دلار امضا کرده است. طبق گزارش‌ها پیش‌بینی می‌شود این سایت در سال 2025 به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت بالقوه آن به 300 مگاوات برسد.

سایفر در سال 2023 با جدیت این سیاست خرید دستگاه‌های جدید استخراج رمزارزها را دنبال کرده است. بنابر گزارش‌ها، این شرکت در ماه می امسال 11000 دستگاه ماینینگ Canaan A1346 را به ظرفیت خود افزوده است.

کمپانی سایفر مستقر در ایالات متحده، در سال 2021 پس از امضای قرارداد ادغام دو میلیارد دلاری با Good Works Acquisition Corp که در فهرست بازار نزدک حضور داشت، عمومی شد. این شرکت زیرمجموعه شرکت استخراج ارزهای دیجیتال Bitfury است که طبق گزارش‌ها حداقل 600 هزار واحد بیت کوین (BTC) معادل تقریباً 3٪ از کل بیت کوین ماین شده از مارس 2021 تاکنون را استخراج کرده است.  

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array