به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره میانبر هوش مصنوعی جمینای (Gemini) به مرورگر گوگل کروم اضافه شد. به گفته تیم پشتیبانی گوگل، برنامه موبایلی Gemini در حال حاضر به چندین زبان و در بیش از 150 کشور در دسترس است. این تیم قصد دارد این برنامه را به تدریج به زبان‌ها، کشورها و مناطق بیشتری که با مقررات محلی و اصول هوش مصنوعی گوگل مطابقت دارند گسترش دهد.

گفتنی است که گوگل کروم میانبرهای جدیدی مثل bookmarks، history و Omnibox را در سال 2022، با هدف جستجوی سریع‌تر به نوار آدرس خود افزود. در نسخه دسکتاپ کروم، جدیدترین میانبر با نام gemini@ به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان، درخواست متنی خود را در نوار آدرس نوشته و مستقیماً به آدرس جمینای (gemini.google.com) وارد شوید.

میانبر هوش مصنوعی Gemini

چگونه از میانبر Gemini استفاده کنیم

با استفاده از این میانبر جدید در نوار آدرس کروم دسکتاپ، به سرعت چت خود را با Gemini شروع خواهید کرد. برای این منظور:

  • مرحله 1: عبارت “@” را در نوار آدرس دسکتاپ تایپ و Chat with Gemini را انتخاب کنید
  • مرحله 2: درخواست خود را بنویسید
  • مرحله 3: پاسخ خود را در https://t.co/MukYC54K9e دریافت کنید

گفته می‌شود برنامه موبایلی Gemini پس از پشتیبانی اولیه از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای، پشتیبانی از زبان‌های بیشتری ازجمله اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، چینی، ایتالیایی و آلمانی را نیز اضافه خواهد کرد. این برنامه اکنون در همه کشورهایی که در حال حاضر از Gemini پشتیبانی می‌کند، به جز بریتانیا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس در دسترس است.

گوگل اعلام کرده است که برای پشتیبانی از ویژگی‌های بیشتر و تبدیل Gemini به یک دستیار هوشمند قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برنامه موبایلی Gemini هنوز برای کاربران با افزونه Gemini for Workspace در دسترس نیست. به علاوه نمی‌توان با حساب Google که توسط Family Link مدیریت می‌شود یا با حساب Google Workspace for Education کاربران زیر 18 سال به Gemini Apps دسترسی پیدا کرد.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array