به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌اشتراک‌گذاری پروفایل Mastodon برای کاربران اندرویدی این پلتفرم بسیار آسان‌تر شده است. کمپانی این پلتفرم محبوب با انتشار پست جدیدی در بلاگ خود از انتشار جدیدترین آپدیت نسخه اندروید اپلیکیشن Mastodon خبر داده است.

در این آپدیت تغییرات ریز و درشت بسیاری اعمال شده از میان آنها می‌توان به ایجاد QR کد اختصاصی پروفایل‌ کاربری و بهبود تجربه کاربری کلی اشاره کرد.

آپدیت Mastodon
توضیحات مربوط به هندل‌ها و نام سرورها

با آپدیت‌های جدید نسخه اندروید Mastodon آشنا شوید

این شبکه اجتماعی غیرمتمرکز اخیراً اپلیکیشن اندرویدی خود را آپدیت کرده و به کاربران این سیستم‌عامل راه سریع‌زچتر و آسان‌تری را برای اشتراک‌گذاری پروفایل کاربری ارائه داده است. کاربران اندرویدی Mastodon می‌توانند از این پس پروفایل خود را با یک QR کد اختصاصی با دیگران به‌اشتراک بگذارند.
چنین راهکاری در مواقع لزوم و در شرایطی که محیط اطراف پرسروصدا و شلوغ است بسیار کارآمد خواهد بود و افراد تنها کافی‌ست این QR کد را اسکن کرده تا با اکانت Mastodon طرف مقابل در ارتباط باشند.

برای به‌اشتراک‌گذاری این QR کد، کاربران باید ابتدا به تب پروفایل مراجعه کرده و سپس آیکون “QR Code” تعبیه شده کنار اسم خود را انتخاب کنند. با ضربه زدن بر روی این آیکون، کد قابل‌اسکن اختصاصی هر پروفایل ساخته و به کاربر نمایش داده خواهد شد.

آپدیت Mastodon
توضیحات مربوط به مسدود کردن کاربران

این شبکه اجتماعی در عین حال در تلاش است تا مفهوم و ایده پشت دنیای Fediverse را برای کاربران خود قابل‌فهم‌تر کند. در همین راستا، توضیحات اضافه‌تر و موردنیاز به نام دامنه‌های حساب‌های کاربری پلتفرم Mastodon افزوده شده‌اند. با ضربه زدن بر روی نام نمایشی دامنه، این اپلیکیشن توضیحات مربوطه درباره تفاوت نام یوزرنیم و نام سرور را برای کاربران نمایش خواهد داد.

همچنین دستورات مربوط به مسدود کردن (بلاک) و بی‌صدا کردن (میوت) دیگر کاربران در آپدیت جدید Mastodon نیز ارتقا یافته‌اند. از دیگر قابلیت‌های جدید این آپدیت اندرویدی می‌توان به کارت‌های پیش‌نمایش اشاره کرد که زمان و نویسنده یک پست به همراه لینک متصل به آن را نمایش می‌دهد. عملکرد منوهای بازشونده موجود در پروفایل نیز بهبود یافته و قابل‌فهم‌تر شده است.

پلتفرم Mastodon اخیراً شاهد تشدید شدن رقابت از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز فعال در این حوزه بوده است. پلتفرم Bluesky اوایل ماه جاری (فوریه 2024) دسترسی به امکانات خود را برای عموم باز کرد و همچنین در تلاش است تا به دنیای Fediverse نیز بپیوندد.
کاربرانی که در طی این مدت با شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon در تعامل بوده‌اند؛ از سختی تجربه کاربری با چندین نام سرور مختلف در شبکه ActivityPub شکایت کرده‌اند. این کمپانی در حال‌حاضر در تلاش است تا به این مشکلات رسیدگی کرده و تجربه کاربری راحت‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array