به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، وبسایت Android Authority به‌تازگی متوجه تغییراتی در کدنویسی شبکه اجتماعی تیک‌تاک شده است. این تغییرات حاکی از آن هستند که کمپانی تیک‌تاک درحال طی کردن روند آزمایشی یک اشتراک بدون نمایش تبلیغات برای کاربران خود می‌باشد.

براساس داده‌های گزارش شده توسط این وبسایت، اشتراک 4.99 دلاری تیک‌تاک فارغ از نمایش تبلیغات دیجیتال به کاربران خواهد بود و دیگر هیچ محصول وایرال و ترند شده‌ای دائماً به افراد تحمیل نخواهد شد.

اشتراک تیک‌تاک

اشتراک پولی تیک‌تاک در مراحل آزمایشی

کمپانی تیک‌تاک این اخبار را تأیید کرد و گفت مراحل آزمایشی این سرویس اشتراکی در یک بازار انگلیسی زبان منتخب در خارج از ایالات متحده آمریکا درحال سپری شدن می‌باشد. آزمایشات کوچک و محلی این سرویس اشتراکی حاکی از عرضه عمومی آن به‌این زودی‌ها نیستند.

با این وجود، داده‌های به‌دست آمده ادعا می‌کنند که خرید این اشتراک پولی فقط از نمایش تبلیغات دیجیتال منتشر شده توسط خودِ تیک‌تاک جلوگیری خواهد کرد و کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی‌های آنلاین اینفلوئنسرها به قوت خود ادامه خواهند داشت.

بیشترین درآمد شبکه اجتماعی تیک‌تاک از بخش تبلیغات دیجیتالی است و تا این لحظه حتی با راکد شدن دیگر بازارهای آنلاین، تیک‌تاک همچنان درآمد و نتایج قابل‌توجهی نیز از این روش به‌دست آورده است.

گزارش جدید دیگری از وبسایت مؤسسه تحقیقاتی Cowen نشان می‌دهد که تیک‌تاک در جلب اعتماد خریداران محتاط‌تر نیز عملکرد بسیار موفقی داشته است. حدود 60% از افراد تیک‌تاک را محل بسیار مناسبی برای خرید آنلاین براساس تبلیغات تشخیص داده‌اند.
براساس آمارهای ثبت‌شده تا تاریخ نوامبر سال 2022، استارتاپ مادر کمپانی تیک‌تاک یعنی کمپانی چینی ByteDance، با تصاحب 11% از سهم بازار در کنار دیگر کمپانی‌های بزرگی مانند Pepsi، DoorDash، آمازون و اپل از لحاظ “بیشترین هزینه در شبکه‌های اجتماعی” قرار گرفته است.

سؤال اصلی اینجاست که آیا رونمایی و عرضه اشتراک پولی بدون نمایش تبلیغات با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه خواهد شد یا خیر؟ و اینکه آیا این اشتراک پولی تأثیر به‌سزایی در کسب درآمد (در مقایسه با درآمد تبلیغات دیجیتال) خواهد داشت؟
درنهایت، به‌نظر می‌رسد تیک‌تاک نیز دنباله‌روی دیگر رقبای خود از جمله یوتیوب و X (توییتر سابق) باشد و این سرویس اشتراک پولی بدون نمایش تبلیغات را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array