به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی نتفلیکس اخیراً امکان خریداری اشتراک معمولی (basic) خود به ارزش ماهانه 9.99 دلار (کانادا) را برای کاربران جدید غیرفعال کرده است.

این اقدام، پیشنهادهای متنوع و گوناگون پیش‌روی کاربران را کمی ساده‌تر می‌کند، اما در عین حال باعث ایجاد فاصله‌ای زیاد میان اشتراک دارای تبلیغ و اشتراک استاندارد این پلتفرم استریم می‌شود.

نتفلیکس
شرح امکانات اشتراک‌های مختلف نتفلیکس

امکانات اشتراک‌‌های مختلف نتفلیکس

سرویس‌های اشتراکی این کمپانی در کانادا از اشتراک دارای تبلیغ با قیمت ماهانه 5.99 دلار آغاز می‌شود. این اشتراک که به‌تازگی به کاربران معرفی شده، شامل بیشتر محتواهای موجود در نتفلیکس با کیفیت 1080 HD می‌شود.

اگر کاربران تمایل به دانلود کردن محتواها و عدم نمایش تبلیغات داشته باشند، می‌توانند با آپدیت کردن این سرویس و خریداری اشتراک استاندارد با قیمت ماهانه 16.99 دلار به این هدف دست یابند.

اشتراک حذف شده معمولی نتفلیکس که شامل نمایش تبلیغات نیز نبود، محتواهای این سرویس استریم را تنها با کیفیت 720 نمایش می‌داد. کاربرانی که در گذشته اشتراک معمولی نتفلیکس با قیمت 9.99 دلار را خریداری کرده بودند، تا پایان مدت زمان اعتبار آن می‌توانند از این اشتراک استفاده کنند و سپس در صورت تمایل اشتراک خود را لغو نمایند.

نتفلیکس
نمایی از صفحه خریداری اشتراک‌ها در آمریکا

هنگام انتخاب اشتراک معمولی، صفحه پشتیبانی نتفلیکس کانادا پیامی با مضمون “این اشتراک دیگر قابل خریداری برای کاربران جدید و یا قدیمی نمی‌باشد” را نمایش می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی قصد اعمال تغییرات مشابه را در بازار دیگر کشورها دارد یا خیر. در ایالات متحده، گزینه شامل “اشتراک معمولی” در وهله اول به کاربران جدیدی که تازه قصد ثبت‌نام در این پلتفرم را دارند نمایش داده نمی‌شود. این اشتراک تنها با کلیک کردن بر گزینه “نمایش تمام اشتراک‌ها” پدیدار خواهد شد.

کشور کانادا جزو اولین مقاصدی بود که اشتراک دارای تبلیغات نتفلیکس در آن معرفی و به کاربران عرضه شد. سپس این اشتراک در دسترس کاربران مناطقی مانند استرالیا، ژاپن و کره قرار گرفت.

ماه گذشته این کمپانی با افتخار اعلام کرده بود که موفق به جذب بیش از 5 میلیون نفر کاربر جدید از طریق اشتراک دارای تبلیغات در سراسر جهان شده است. نکته قابل توجه اینجاست که این غول صنعت سرگرمی و فیلمسازی هنوز این اشتراک را در بسیاری از کشورها عرضه نکرده است!

براساس تخمین کارشناسان، نتفلیکس سال آینده سودی 1.9 میلیارد دلاری از نمایش تبلیغات به‌دست خواهد آورد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array